Denník N

Otvorený podnet

Na výslovné odporúčanie policajnej hliadky, ktorá má dňa 16. 6. 2021 o 14.20 hod. zastavila, sa na Vás obraciam s nasledujúcim podnetom.

Adresáti:

Odbor dopravnej polície Prezídia Policajného zboru v Bratislave
Račianska 45
Bratislava
812 72
Okresné riaditeľstvo PZ v Dolnom Kubíne
Bysterecká 2067/5
Dolný Kubín
026 01
Rádio Slovensko
Redakcia magazínu
„Pozor, zákruta!“
Mýtna 1
Bratislava I
817 55

VEC:

OTVORENÝ PODNET

Najskôr však musím opísať udalosti, ktoré tomuto podnetu predchádzali:

Od začiatku tohto roku pravidelne cestujem do práce na bicykli z Lokce do Oravskej Lesnej a naspäť. Okrem toho, na bicykli pravidelne rekreačne jazdím od mojich 14 rokov, t. j. už 28 rokov, a musím konštatovať, že arogancia a bezohľadnosť niektorých vodičov nikdy nebola horšia ako v je v súčasnosti.

Na mojej pravidelnej ceste do práce na trase Lokca – Oravská Lesná – Lokca, sa vždy stane, že moju bezpečnosť a zdravie ohrozujú vodiči, ktorí okolo mňa „prefičia“ rýchlosťou 90 km/hod. a viac (väčšinou mimo obce) s odstupom často menším ako 0,5 m. A každú druhú cestu sa tiež bežne stáva to, že na rovinách sa protiidúci vodiči bez okolkov rozhodnú predbiehať aj napriek tomu, že oproti idem ja na bicykli.

Ako som už uviedol na začiatku, dňa 16. 6. 2021 o 14.20 hod. ma zastavila policajná hliadka, ktorá ma pár metrov predtým predpisovo obchádzala (čo ani u policajtov tiež nie je vždy pravidlo), a prvýkrát v živote ma požiadala, aby som sa podrobil dychovej skúške na prítomnosť alkoholu v krvi.

Dôvod, prečo som sa musel podrobiť tejto skúške, som sa nedozvedel. Išiel som rovno popri krajnici, mal som všetku výbavu, ktorú predpisuje Vyhláška a ešte navyše som mal zapnuté blikajúce svetlá vpredu a vzadu, bez ktorých kvôli vlastnej bezpečnosti na hlavnú cestu ani nevstúpim.

Podrobil som sa teda, a po vykonaní dychovej skúšky, ktorá bola negatívna, som pánom policajtom začal rozprávať o mojich skúsenostiach s aroganciou niektorých vodičov a že by si mohli „posvietiť“ aj na nich. Ich odpoveď bola taká, „že mám o tom napísať.“

Dnes po tom, čom mi ráno vodička v Oravskej Lesnej nedala prednosť v jazde, a ak aby som prudko nezabrzdil a nezastal, tak by som nabúral priamo do jej bočných dverí, Vám teda píšem tento podnet:

            Podávam podnet na pravidelne sa opakujúcu arogantnú a nebezpečnú jazdu vodičov a nedodržiavanie predpísaného odstupu motorového vozidla 1,5 m od cyklistu najmä na rovinatých úsekoch medzi obcami Lokca – Breza, Breza – Krušetnica, Krušetnica – Zákamenné a Zákamenné – Oravská Lesná. Situácia býva najvyhranenejšia v popoludňajších hodinách a najmä v piatky a aj v nedele, keď danými úsekmi tranzitujú aj poľskí vodiči v osobných vozidlách s rakúskymi poznávacími značkami, ktorí si tieto úseky, a nielen tieto, mýlia s diaľnicou a ohrozujú tým život a zdravie všetkých účastníkov cestnej premávky.

Týmto Vás prosím, aby ste pomáhali, chránili a dbali o bezpečnosť a zdravie všetkých účastníkov cestnej premávky!

 Vodič, cyklista a poslucháč z Oravy*

* Pri zverejnení tejto otvorenej výzvy v rozhlase alebo inde, prosím a žiadam neuvádzať moje meno

 V Oravskej Lesnej dňa 18. 6. 2021

Ilustračný obrázok použitý z:

Podporte petíciu:
“Petícia za prijatie opatrení na zvýšenie bezpečnosti cyklistov a chodcov”

Teraz najčítanejšie

Miroslav Benian

Narodil som sa a 18 rokov žil na sídlisku Medvedzie na Orave. Po ukončení vysokoškolského štúdia a krátkom pracovnom pôsobení v Trnave som sa opäť vrátil na Oravu do Lokce. Vyštudoval som jadrovú energetiku, ale už viac ako 17 rokov sa živím ako prekladateľ technických textov. Som spoluzakladateľ a predseda občianskeho združenia Beskydy bez hraníc, o.z., správca neinvestičného fondu ORAVSKÉ SRDCIA n.f., spoluzakladateľ občianskej iniciatívy Lokca budúcnosti a bol som jeden z organizátorov zhromaždení za Slušné Slovensko v Námestove. V rokoch 2018 - 2020 som bol nezávislým poslanom obecného zastupiteľstva v Lokci. Od septembra 2022 som dobrovoľným chatárom v Útulni pod Magurkou.