Denník N

Zvýšme bezpečnosť pre ľudí na bicykloch

Posledné desaťročia naše vlády neurobili veľa pre bezpečnosť ľudí na bicykloch. Preto som podal oficiálnu pripomienku do legislatívy.

Posledné desaťročia naše vlády neurobili veľa pre bezpečnosť ľudí na bicykloch. Bolo zopár rečí, zopár symbolických krokov (spomeňme si na Richtera počas dňa bez áut), ale nakoniec skutek utek.

Jeden minister za druhým hovorili frázy typu, nie je správny čas, potrebujeme dlhšie analýzy, však to nie je až také zlé. No, je to zlé. Je správny čas. Ďalšie analýzy netreba.

Zväčša sa im podarilo všetko odsunúť, len aby alibisticky nemuseli urobiť rozhodnutie.

Tak som podal pripomienku. Pripomienka je krátka a hovorí dve jasné veci:

  • pri predchádzaní človeka na bicykli musí vodič auta nechať aspoň 1,5 metra,
  • vodič auta nemôže predchádzať, ak oproti ide človek na bicykli.

Teraz vláda nejaké rozhodnutie urobiť musí. Buďto túto pripomienku aj formálne pošle niekam s nejakou výhovorkou (v legislatívnom návrhu sa táto zmena nerieši; nie je práve otvorený daný zákon; nie je jasné, ako by sa táto zmena aplikovala; polícia nemá prístroje na meranie bočného odstupu; predložený právny text nie je úplne najlepší, preto radšej neurobíme nič; musíme to komplexne zhodnotiť a o x mesiacov čosi možno predložíme; nepodala to povinne pripomienkujúca inštitúcia, a preto to ignorujeme; však raz do mesiaca máte criticalmass skade je foto od fleshka) alebo natvrdo zaklame a povie, že „súčasná právna úprava je dostatočná, slovo „ohroziť“ je jasné“ (alebo pikošky typu „to by sa nedalo predbiehať v trojmetrovej jednosmerke“ (áno, to by sa nedalo), „to by sa spomalila premávka na úzkych cestách“ (áno, to je cieľ), „to by ešte viac ľudí chodilo na bicykloch“).

Alebo sa tomu postaví a konečne, konečne urobí niečo pre bezpečnosť ľudí na bicykloch.

Teraz najčítanejšie