Denník N

Bude to vždy vina tých druhých

Úprimne, je mi jedno kto si čo myslí o očkovaní, ja si myslím svoje. A naviac si myslím, že každý má právo si myslieť svoje. A nebyť na každom kroku obťažovaný názormi niekoho iného. Dnes si už nedokážem otvoriť facebook alebo hociktoré noviny, kde sa chcem dozvedieť veci ktoré ma zaujímajú a bavia, bez toho, aby sa na mňa nevyvalila očkovacia propaganda.

Existuje jedna neodškriepiteľná skúška správnosti, ktorá všetko raz a navždy vyrieši. VYČKAJME! Ak je očkovanie naozaj účinné, príde tretia svetová (vlna) a tá ukáže, že očkovaní budú bohatí a zdraví a neočkovaní chudobní a chorí. Ak je to pravda, buďte si istí, že do roka bude očkovaná celá planéta. Bez zbytočných rečí. Do momentu, kým tento „experiment“ neprebehne, všetci len teoretizujeme.

Komu by som mal dnes veriť? Profesorovi Krčmérymu, ktorý vlani prehlásil, že do mája (2020) ani nebudeme vedieť, že tu nejaký vírus bol? A odvtedy prešiel, akoby sa nechumelilo, toľkými názorovými piruetami, že sa divím, že ho ešte niekto berie vážne. Našim vedcom a epidemioloógom, ktorí sa z ničoho nič vyrojili ako huby po daždi a o ktorých, nebyť covidu, by sme v živote nepočuli? Alebo svetovým vedcom, ktorí majú úspešnosť ako Krčméry? Nebodaj novinárom, o ktorých viem, že žurnalistiku šli študovať najmä takí, ktorí z prírodných vied mali čo robiť, aby neprepadli? A ktorí dnes agitujú horlivejšie ako za čias Klementa Gottwalda, keď zasvätene tvrdili, že niet lepšieho spoločenského zriadenia, ako je socializmus?
Nie, nikoho nechcem týmto zhodiť, zosmiešniť, nebodaj diskriminovať, ako dnes býva zvykom. Len dávam do pozornosti, kto si osobuje právo mať pravdu.

Za úspech očkovania budem samozrejme považovať, keď to bude evidentné. Bez toho, aby niekto musel účelovo vysvetľovať, prečo je z tisíc nových prípadov 600 z kategórie úplne zaočkovaných, prečo po celoplošnom testovaní sme sa dostali na prvé miesto v úmrtiach, atď. Keď hovorím že to musí byť evidentné, tak to musí byť jasné, chápete. Očkovaní budú nesmrteľní a tí čo ešte nie sú, im to budú úplne prirodzene závidieť a nik ich nebude musieť presviedčať. Dovtedy prosím chovajme sa k sebe navzájom ako rovnocenní obyvatelia planéty, zatiaľ nikto nemá navrch.

Lebo, aké máme dnes východiskové predpoklady pre správne rozhodnutie? Dám si do seba vakcínu, ktorá ma možno ochráni, ale možno nie. Ktorá ma možno zabije, ale možno nie. Alebo počkám, kým si ma vírus nájde a potom ma možno zabije, ale možno nie.

Ak by tento experiment dopadol neslávne, viem už teraz, kto za to môže. Samozrejme, ako nás Matovič naučil, vždy tí druhí. Tí, ktorí sú najhlučnejší, a pritom najviac by pomohli kampani, keby zavreli ústa. Sú totiž najotravnejší a odporcom očkovania najnesympatickejší, a vďaka nim sme presne tam, kde sme. A ja ešte navyše z princípu nerobím veci, do ktorých ma tlačia ľudia, ktorých považujem za hlupákov. Ak náhodou z tohto dôvodu zmeškám aj rozumnú vec, bude to ICH vina…

Teraz najčítanejšie

Miro Rybár

Odkedy mi dievčatá na diskotéke začali hovoriť "Ujo, stúpate mi po nohách!", začal som sa venovať radšej spoločenskej situácii a politike...