Denník N

Rant bez servítky a bez lásky

Zdroj obr.: memegenerator / imgflip.com
Zdroj obr.: memegenerator / imgflip.com

Na úctivú diplomaciu ma prešla trpezlivosť. Je najvyšší čas povedať niektoré veci od srdca, natvrdo a bez lásky.

Kým sa ráno alebo cez deň stihnem nas…rdiť kvôli nedodržiavaniu opatrení bežnou populáciou, tlak mi do nebies dvíha Via Špakia, ktorá sa tiahne od môjho vchodu v činžáku popri jednej zastávke až po ďalšiu, odkiaľ mi chodí bus do práce.

Z našej predajne je samozrejme vidno aj von mimo prevádzku a popri robote ani nestíham počítať ľudí, ktorí sa mimo obchodov premávajú s rúškom/respirátorom od nosa dole až po vôbec, lebo však sú predsa v exteriéri, nie? #fucklogic (aby som nebol nespravodlivý, počas voľna, keď som išiel od zastávky smerom k food courtu v Auparku, v minimálne polovičke prevádzok nemala rúška ani obsluha; našťastie u nás sme v tomto maximálne zodpovední)

Zdroj: meme templates z Imgflip.com

Stále fičí mikroskopické jedlo alebo niečo v pohári ako výhovorka, prečo ten malý kúsok látky nemať na ksichte – lebo však kávička sa pije aj x hodín, že áno?

Podľa opatrení by mal človek mať nasadené rúško mimo konzumácie, čo sa takisto totálne ignoruje.

Takisto som prestal počítať lidički, ktorí po upozornení, aby si rúško nasadili správne a držali ho na mieste, spustili kratšiu alebo dlhšiu filozofickú rozpravu alebo nejaký šťavnato prifajčený komentár, ako ich buzerujeme a podobne.

Zdroj: meme templates z Imgflip.com

Príklad z minulého týždňa:

Ja: Dobrý deň, môžem vás poprosiť, aby ste si nasadili rúško?

Zákazlík: Môžete (a pokračoval ďalej, ešte minimálne hodinu sa aj s podobne sprostoligentnou priateľkou takto premávali po predajni a uškŕňali sa na obsluhu, fakt dospelé).

Prípadne neznáma dáma v ružových šatách (pozdravujem, ak ste sa ešte nezoznámili so slečnou Deltou a pľúcnou ventiláciou), ktorá jednoducho odsekla, že má výnimku. Dekel mi uletel až dakam na Jupiter, normálne som sa nezmohol na inú reakciu ako na vysoko zdvihnuté obočie. Aj by som sa spýtal, či kvôli mentálnemu deficitu, ale nechcem urážať tých, ktorí zaň reálne nemôžu.

Nielen ja som z neustálej nutnosti upozorňovať ľudí a následných pribrzdených komentárov unavený. Prípadne výhovoriek, akože si to neuvedomili alebo zabudli. Čo sa dá zabudnúť na opatrení, ktoré platí už druhý rok? Nie sme Izrael s kvalitne preočkovanou populáciou, ani UK skúšajúci divoký experiment bez rúšok. Stále to tu platí a má to význam.

Pripomínam, že som plne zaočkovaný, napriek tomu sa necítim ako nezraniteľný superman a pokým to bude nutné, budem opatrenia dodržiavať. Takže rovnako zbytočné tirády ako tie od odporcov nosenia rúšok sú aj tie od plne zaočkovaných.

Počujem pomyselné výkriky, ako sa môžem podriaďovať nezmyselným príkazom a podobne. Povzdychnem si s otráveným výrazom. Pretože aj keď prichádzajú od dosť nesvojprávnej garnitúry, majú reálny základ. Nie som egoista, čo myslí len na seba a nejaké efemérne právo si chodiť hocikde a robiť si, čo sa mi zapáči, bez toho, aby som dbal aj na základnú slušnosť a povinnosti. Situácia je taká, aká je, a vyžaduje, aby som sa správal zodpovedne nielen k sebe ale aj ostatným.

Rúška sú len úplné gro a malo by ho nasledovať očkovanie. Nebudem tu rozpisovať argumenty prečo, ani debunkovať prifajčené pseudoargumenty odporcov. Niektorým obavám rozumiem, aj keď ich neschvaľujem. Predstavuje však jedinú a BEZPLATNÚ (pre ľudí) cestu z pandémie a krok smerom k normálnemu životu.

O to viac ma štve nielen postoj samotných ľudí, ale aj tých, ktorí húckajú proti vakcínam a lekárom. Na jednej strane je tu jasné a fungujúce riešenie, ale nieeee, radšej sa vydáte cestou, ktorá opäť povedie k zatvoreným obchodom a ďalšiemu mrzačeniu ekonomiky. Aby ste následne znovu bliakali, ako vám je ublížené a ako ste nechutne utláčaní.

Prd makový, a to sa ešte miernim. Ako povedal klasik, mám trpezlivosť s hlúposťou či neznalosťou, ale strácam ju, keď je na ňu človek hrdý.

Zdroj: meme templates z Imgflip.com

Tešil som sa ako malý, keď sa mi medzi prvými podarilo dostať sa na termín očkovania a ešte viac, keď som mal už obe dávky. Viem sa dostať cez hranice a chodiť darovať plazmu do Hainburgu. Môžem chodiť do fitka doháňať to, čo som za lockdown stratil a ešte pridať. Skoro normálny život.

Preto ma neskutočne vytáča do biela, červena aj iných farieb, keď vidím, ako na to mnohí lidički dlabú a zvyšujú tak možnosť, že opäť budem môcť chodiť akurát tak do potravín a naspäť. A to hovorím len o osobnom živote a priestore, nie o globále a nemocniciach, ktoré by v danej situácii opäť zachraňovali tomuto nevďačnému národu zadky.

Pandémia a súvisiaca situácia mi z bežného života bez milosti odfaklila skoro dva roky a aj keď som sa našťastie chorobe vyhol, bez šrámov sa to nezaobišlo. Takže áno, beriem to osobne. Vy, čo na všetko dlabete, ohrozujete nielen ostatných, vrátane mojich blízkych, ale nepriamo nivočíte aj samotné existencie ľudí, ktorí priamo neochorejú, vrátane MŇA.

Narozdiel od Sama Mareca sa na vás ja HNEVÁM a to veľmi. Nečakajte preto, že vás budem oplakávať, keď celkom zbytočne vypustíte dušu na JISke. Tvrdé, možno až príliš, ale nie nezaslúžené.

Delta je tu, je jej jedno, čo si myslíte, čo nosíte na krku, aký je váš “názor”. Cvičenie s kosou si užije pri každom zmarenom živote. Narozdiel od predošlých vĺn sa tejto dalo predísť, resp. aspoň výrazne zmierniť jej dopady. Tentokrát si za potenciálne zhoršenú situáciu budete môcť vy sami. A spolu s vami si to s prepáčením odserieme aj my, čo sme sa snažili.

Zdroj: meme templates z Imgflip.com

Nemôžete sa donekonečna vyhovárať na vládu. Že ste unavení? A kto nie je? Mňa alebo kolegov baví byť skoro 12 hodín s rúškom na tvári? Nie, ale takisto nechceme čučať doma a triasť sa, či ešte niekedy nastúpime naspäť do práce.

Tak sa k…a uvedomte a začnite využívať od prírody dané centrum rozmýšľania priamo vo vašej lebke, ktoré ste dostali zadarmo. V opačnom prípade nemáte ani najmenšie právo vyplakávať ako malé deti.

Rant over.

Teraz najčítanejšie