Denník N

Synekova ulica – ulica môjho pradeda

Mnoho Bratislavčanov si isto pamätá na bývalú Synekovu ulicu. Ako mnohé ulice, aj táto bola následne premenovaná v roku 1991 na dnes už známu Šustekovu. Mnohí starší, však aj dnes tejto ulici inak nepovedia ako „Synečka“.

Často si uvedomujem koľko o tých uliciach nevieme. Vnímame len názov, ale v skutočnosti len málokto vie niečo o osobnosti, ktorej názov ulice nesie alebo niesla.

Pre mňa je názov bývalej Synekovej ulice viac ako len názvom. Otto Synek bol môj pradedo. Nikdy som ho samozrejme nepoznal, ale poznal som veľmi dobre môjho starého otca, jeho syna.

Starý otec však otca poznal a podľa jeho slov sa naposledy videli niekedy koncom 30 rokov minulého storočia na Suchom mýte, kde vraj bol akýsi trh. Bol malý chlapec. Asi to bolo aj naposledy. Spomínal si však aj na Jána Švermu, keď sedeli za stolom a starý otec sa motal okolo ako dieťa.

U nás v rodine sa o Ottovy nikdy moc nehovorilo. Na sklonku života môjho starého otca som sa chvalabohu dozvedel dosť základných informácií. Starý otec mi odovzdal jeho fotografie a osobné veci, ktorá mal Otto v čase popravy pri sebe. Vyvolalo to vo mne silný pocit zvedavosti.

Stále to však bola len rozhádzaná skladačka. Trvalo mi približne dva roky kým som zistil všetko potrebné o rodine Synekových, skontaktoval zbytok pre mňa neznámej – vzdialenej rodiny.

Dnes vďaka mojej zvedavosti existuje web stránka, ktorá poskytuje pomerne podrobné informácie o rodine a živote Otta Syneka.

Ak máte chuť sa dozvedieť viac navštívte www.ottosynek.sk.

Teraz najčítanejšie