Denník N

Ako si vybrať toho správneho finančného poradcu, agenta, či sprostredkovateľa ?

Keď som pred cca 20 rokmi začínal budovať svoje vlastné portfólio, chcel som ho zveriť profesionálom a spoľahnúť sa na ľudí, ktorí sa tým živia každý deň. Stretol som nespočet poradcov, privátnych bankárov a sprostredkovateľov. Bohužiaľ moja skúsenosť nebola dobrá, skôr naopak. Väčšine týchto ľudí išlo primárne o ich provízie a vlastné blaho ako o skutočné blaho a pridanú hodnotu klienta. Rozhodol som sa budovať si osobný majetok sám a rovnako riešiť aj svoje investície. Spravil som množstvo dobrých rozhodnutí , ale i chýb, ktoré ma stáli veľa peňazí i času.

Poviem úprimne a otvorene, že za celú éru, čo sa hýbem v oblasti investícií a financií som stretol len cca 5% šikovných, erudovaných a rozumných odborníkov a expertov, ktorí sa snažili hľadať a ponúkať dobré riešenia pre klienta, prípadne hľadať win:win riešenia a nemysleli len na svoj osobný prospech. Chcem dnes zdieľať teda svoj krátky názor na to ako nájsť a oddeliť „plevel od zrna“.

1. VÝSLEDKY, nie SĽUBY – šikovní a úspešní ľudia už majú za sebou výsledky a to na svojom vlastnom majetku. Ak chcú pomáhať budovať cudzí majetok, mali by to podľa mňa ukázať aj vlastné výsledky a úspech a nielen sľuby a kvetnaté frázy, ako je to dnes bežné.

2. DOVERUJ, ale PREVERUJ – pozrite si vždy background, vzdelanie a pracovné skúsenosti ako aj network ľudí, s ktorými je daný človek v spojení. V dnešnej dobe je na to najvhodnejšia sieť LinkedIn. tuto je napríklad môj osobný profil: https://www.linkedin.com/in/romanzavodsky/

3. INVESTOVANIE a DIVERZIFIKÁCIA – keď sa Vám snaží niekto vysvetliť, že všetky peniaze je dobré mať práve v jednom riešení, ktoré Vám práve on tu a teraz ponúka – je to nezmysel. On sám to tak určite nemá. Spýtajte sa nech odkryje vlastné karty, kde a ako má zainvestované. Ja som to osobne spravil v tomto blogu a budem to každý rok aktualizovať: https://www.romanzavodsky.sk/2021/04/04/ako-vyzera-moje-investicne-portfolio-a-co-si-z-toho-mozete-zobrat-ako-inspiraciu/

4. RECENZIE a REÁLNE SKUSENOSTI – najlepších ľudí v tejto oblasti som spoznal cez odporúčania a osobné skúsenosti. Pýtajte sa známych a priateľov, sledujte recenzie reálnych ľudí k danému človeku / produktu. Ja osobne som poprosil ľudí nech prispievajú na FB recenzie, aby sa dala rýchlo validovať autenticita.

Keď som pred rokom odišiel na FIRE, priatelia a rodina sa ma pýtali, ako je to možné a poprosili ma pomôcť im s ich osobnými financiami a investíciami. Niektoré produkty alebo nástroje a postupy, ktoré ja osobne využívam sú len pre kvalifikovaných alebo profesionálnych investorov, ale našli sa aj také, ktoré boli vhodné aj pre drobných / retail investorov. Práve z toho dôvodu som aj neskôr nadviazal cez svoje spoločnosti agentskú spoluprácu so spoločnosťami https://www.linkedin.com/company/upsmartinvestment/https://www.linkedin.com/company/swiss-life-select-slovensko/. Viem týmto spôsobom pokryť väčšinu potrieb na finančné a investičné produkty pre široké masy, ktoré sa osvedčili aj mne samotnému na ceste k mojej finančnej nezávislosti a slobode. Ak by ste chceli aj Vy osobne pomôcť v týchto oblastiach s dôverou sa na mňa obráťte buď prostredníctvom sociálnych sietí, alebo kontaktného formulára na mojej webovej stránke.

Ak by ste chceli naopak riešiť iné konzultácie v oblasti FIRE, finančnej gramotnosti, alebo vysvetliť pojmy a nejasnosti vo svete financií, investícií prípadne osobných financií alebo celoročného koučingu, môžete využiť moje služby v tejto sekcii https://www.romanzavodsky.sk/sluzby/

Na záver sa chcem rozlúčiť jedným citátom. Tých, čo Vám chcú v dnešnej dobe niečo predať a sľubujú vzdušné zámky je dnes skutočne veľa, ale tých čo aj niečo skutočne dokázali a chcú sa o to reálne podeliť, je ako šafránu. Prajem mnoho dobrých a správnych investičných a finančných rozhodnutí.

Chcem ti pomôcť odísť zo systému, ktorý tu fungoval mnoho rokov. Ideš do práce, zarobíš, minieš, užiješ. Doži sa dôchodku a všetko bude ako tak OK. Toto je už prežité. Ja Ti ponúkam únik, aký som absolvoval ja sám. Únik do slobody (#unikdoslobody).

Disclaimer: Investovanie a obchodovanie na burze ako aj iných popisovaných investičných produktoch nesie svoje riziká. Na tejto webovej stránke nedávam žiadne investičné odporúčania alebo rady, neposkytujem žiadne investičné poradenstvo, prezentujem iba vlastné názory, postrehy, skúsenosti a myšlienky. Dôsledne odporúčam každému urobiť si vlastnú analýzu pred uskutočnením akéhokoľvek investičného rozhodnutia či už na burze alebo mimo nej, prípadne sa poradiť s profesionálom. Nenesiem zodpovednosť za Vaše investičné rozhodnutia.

Teraz najčítanejšie