Denník N

Co jsou virtuální karty?

Platební karty, které existují pouze v digitální podobě. V nejoptimálnější formě si je člověk dokáže vygenreovat sám za pět minut, proto jsou v jednorázové verzi vhodné například při nákupech z nejistých webů. Vytvoříte si jednorázovou virtuální kartu pouze pro jeden konkrétní nákup. Protože ji po transakci zrušíte, nedá se následně zneužít.

O virtuálních kartách jsem moderoval nekomerční webinář:

❧ Obsah:
01:10 – Čím sa odlišujú virtuálne karty od obyčajných kariet?
03:42 – Bezpečnosť ako výhoda.
06:02 – Virtuálnu kartu si človek môže sám veľmi rýchlo vytvoriť. Jednorázové virtuálne karty. Ekologickosť. Praktickosť.
11:14 – Virtuálna karta je instantná – viem ju dostať hneď. „Urob si sám.“
14:04 – Ako je to s vrátením platby na virtuálnu kartu?
14:54 – Čo ak stratím mobilný telefón?
16:35 – Platba virtuálnou kartou vyžaduje vyššiu úroveň zabezpečenia.
17:43 – Nevýhody virtuálnych kariet.
24:12 – Prečo a kedy sa 365.bank rozhodla pre virtuálne karty? Evolúcia virtuálnych kariet.
29:30 – Ktoré banky ponúkajú na Slovensku virtuálne karty?
30:55 – Príchod Revolutu na slovenský trh. Revolut ako inšpirácia.
35:28 – Čím sa líšia virtuálna karta 365.bank od iných virtuálnych kariet na trhu?
39:53 – Rozšírenie funkčností v budúcnosti.
41:39 – Prečo je Slovensko prístupné novým bankovým technológiám?
48:38 – Prečo nemá plnohodnotnú virtuálnu kartu viac bánk na Slovensku?
50:44 – Aká je budúcnosť? Stanú sa bankomaty bezkontaktnými alebo nastane zánik hotovosti?

Teraz najčítanejšie

Jiří Ščobák

Pocházím z Prahy, déle, než polovinu života jsem v Bratislavě. Calleruji square dance, rád cestuji, fotografuji. Baví mě zoologie, archeologie, antropologie, historie, evoluce a etologie. Doma mám 30 akvárií nebo miniakvárií. Sbírám filmy, přibližně polovinu z toho, co vidím, tvoří japonská, jihokorejská nebo čínská kinematografie. Komentuji na ČSFD (jirka_šč). Sbírám akvarijní rostliny, moje akvária jsou low-tech. Mám ženu a tři dcery. Moje firma organizuje soutěž finančních produktů Zlatá minca. Od roku 2006 bloguji na Sme, teď jsem také na blogu N.