Denník N

Ďakujem za stretnutie so Svätým Otcom

ĎAKUJEM ZA STRETNUTIE SO SVÄTÝM OTCOM
Jeho slová, ktoré mi povedal, patria aj všetkým vám, ktorí nevyliečiteľne chorým deťom a ich rodinám pomáhate.
Mária Jasenková

Keď mi pred pár dňami zavolali z prezidentskej kancelárie s prosbou, aby som sa pripojila k ľuďom, ktorí privítajú Svätého Otca na letisku, ubehlo pár sekúnd, kým som zareagovala. Už takmer polstoročie opakovane zažívam, že Život prináša prekvapenia, o ktorých sa mi ani nesníva. Opäť mi pripomenul, že životnú cestu síce ovplyvňujem, ale neriadim. Toto pozvanie ma zaskočilo do takej miery, že som si nechala pár hodín na „premyslenie“ a s vďačnosťou som potom pozvanie prijala. Nielen ako osoba Mária Jasenková, ale najmä ako zástupca neziskového sektora, ktorý my, ľudia v našej spoločnosti, potrebujeme. A to aj tí z nás, ktorí priamu pomoc zatiaľ nevyužívame. A prijala som ho aj ako zástupca Plamienka – vážne, nevyliečiteľne chorých detí a ich rodín, kolegov, dobrovoľníkov, darcov aj všetkých, ktorí nám pomáhate, pretože bez vás by sme deťom a rodinám pomáhať nedokázali. Mnohí ste mi písali, telefonovali, tešili ste sa so mnou. Bola som tam za vás všetkých. Myslela som na vás, keď sme stáli v rade pred príletom Svätého Otca. Ďakujem pani prezidentke a jej tímu za dôveru a pozvanie. Ďakujem, že som tam mohla byť a zdieľať výnimočné momenty, ktoré sú súčasťou histórie.

Na stretnutie som sa tešila, posledné dva dni okrem starostlivosti o deti a rodiny v Plamienku som žila najmä návštevou Svätého Otca. Zaujímalo ma ako žil, hľadala som aké skúšky musel v živote zvládnuť, lákalo ma spoznať aj jeho ľudský rozmer. Nikdy si nepomyslel, že sa raz stane pápežom, ale Život ho do tejto služby pozval a on toto pozvanie prijal. A to je jeden z odkazov, ktorý si odnášam z dnešného stretnutia. Chcem ísť a byť tam, kde ma Život bude pozývať a prosím o otvorenosť srdca, aby som toto volanie vedela rozpoznať. A verím, že ak sa mi to podarí, budem vo vnútri cítiť Život, o ktorý sa budem môcť oprieť.

Naše stretnutie bolo krátke, ale intenzívne. Cítila som z neho vitalitu ducha, cítila som, že sme boli v kontakte. Poďakoval mi v mene detí a rodín, o ktoré sa v Plamienku staráme, za to, čo pre nich robíme. Slová úprimnej vďaky sú vždy prejavom lásky. Stretnutie so Svätým otcom bolo láskyplné. Uvedomovala som si, že som v tejto krátkej chvíli dostala veľa a že sa k nej opakovane budem vracať.

Ďakujem Svätý Otec za lásku a povzbudenie. Patrí nielen nám, ktorí v Plamienku pracujeme, ale najmä vám, všetkým rodičom, ktorí sa o vážne, nevyliečiteľne choré deti staráte. Patrí aj všetkým, ktorí im nezištne pomáhate.

Mária Jasenková

Teraz najčítanejšie

PLAMIENOK n.o.

Sme nezisková organizácia, ktorá je na Slovensku priekopníkom rozvoja detskej domácej paliatívnej/hospicovej starostlivosti a smútkového poradenstva a terapie pre deti a ich rodiny. Od roku 2002 bezplatne poskytujeme nevyliečiteľne chorým a zomierajúcim deťom domácu paliatívnu liečbu a starostlivosť. Deti navštevujeme doma v okruhu 2 hodín jazdy od Bratislavy. Od roku 2011 V Centre pomoci smútiacim deťom a rodinám v Bratislave na Zadunajskej ulici 6 bezplatne poskytujeme psychologickú, terapeutickú a poradenskú pomoc smútiacim deťom a ich blízkym ako aj dospelým po strate dieťaťa. Do centra môžu prísť smútiace deti a rodiny z celého Slovenska. Od roku 2003 vzdelávame študentov, odborníkov a laickú verejnosť, aby sa kvalita detskej paliatívnej starostlivosti na Slovensku zlepšovala. Týmto blogom chceme prispieť k tomu, aby sa povedomie o paliatívnej starostlivosti na Slovensku zvyšovalo.