Denník N

Denník ENEM

Denník ENEM, krátky literárny pokus na aktuálnu tému. Po vzhliadnutí jednej tlačovky. Tie tlačovky akoby nahrádzali i denníky. Aj keď ich píše majster M….

Ono, nedávno som končil úvahu o spojení Igora M. s líškou. Ako som to po voľbách tvoril z bukového dreva, akoby som to predvídal. Síce tu nie je dvojica priamo s líškou a nie je to celé v lese, skôr sa povráva o spojení s p. Lipšicom a odohráva s to v ponurom osvetlení…len nie v gotickom zámku..skôr s atmosférou stredoveku….len čakám, kedy zmizne v dyme…Tak som to totiž po voľbách na jednu karikatúru k nemu napísal, ako som sledoval politickú tv reláciu. Možno to tak bude…. Zmizne raz možno naozaj v tom v dyme… kto vie…tak len taká poviedka. Magický realizmus. Keďže bojujú tu s mágiou a tento umelecký smer má k Slovensku akosi blízko (akoby sme mali blízko k Južnej Amerike) (Ešte upresním, použil som citáty i parafrázy z Božskej komédie (Dante)):

Vážení priatelia, náš ľud si zaslúži konečne bezpečnosť a istotu. Každý z nás sa musí pripojiť k boju dobra a jednotne to zvládneme. Našu krajinu ovládla mágia! Áno, nevymýšľam si, v temnom lese líška blúdi a v ponurom osvetlení hľadí si svoje záujmy. Je to zmätok, robím, čo môžeme, ale zmizlo nám 20 miliárd EUR.

To snáď nie je možné! Figu borovú!

Nie, figo. Šľachetné srdce, každá duša drahá, čo tieto verše vezme v svoje dlane, aby svoj názor zjavila mi na ne, kiež v Pánu Lásky dôjde svojho blaha!

Duch prírodný začal byť hatený vo svojich úkonoch, dobrý novinár, chránený novinár, je obvinený. Dobrý a statočný policajt je obvinený. Študenti dobrí sa neučia v škole. Sedia doma a chránia si zdravie. Ani nedýchajú, dúfajúc, vzývajú meno, ktoré sa nevyslovuje.

Chcete povedať, že zlí policajti zastávajú funkcie v štáte? Kto nám teda pomáha a kto nás chráni?

Zriadili sme komisiu na znovunavrátenie dôvery ľudu v tento štát. Aby náš štát nebol právny štát len na papieri.

On je právny štát len na papieri?

Ale vy ma chytáte za slovíčka… Do stredu dráhy životnej som vkročil, keď obklopil ma temný priestor lesný, pretože prv som z pravej cesty zbehol. Ach, preťažko aj vysloviť, jak desný a drsný les ma obkolesil vtedy, bo pri spomienke znovu strach ma tiesni.

Ale prečo stále s tou líškou tu operujete? Ste predstaviteľ štátu. Nejaká prašivá líška Vás predsa nemôže zmiasť na Vašej ceste! Dostali ste dôveru ľudu.

Mágia ovládla našu krajinu. Zmizlo nám 20 miliárd, hrozí bankrot. Ešte Vaše vnúčence budú splácať a na trhu práce svoju kožu drieť. Chrbát ohýbať…

Ale vy ste sa zbláznili. Hádam ste si robili účtovnú uzávierku a čísla musia sedieť. Vráťte nám tie peniaze a nechceme počuť nič o mágií a ani o mafii.

Vy ste novinár?

Hej, chránený druh. Piata veľmoc.

Prosím, verte nám, robíme, čo môžeme. Špajza je prázdna. Fóry toho blázna, deň zberal sa a obzor temnejúci, po celej zemi snímal ťarchy zo dňa…

To ako zo stredoveku. Ale my sme v 21. storočí, pane! Právny štát nie je na papieri. Je tu fungujúca inštitúcia súdnej moci, viacstupňová kontrola, dozorujúci prokurátor vyhodnocuje dôkazy, prípravné konanie, spravodlivosť je v tom ,že človek nemôže len tak skončiť v base.

Ale to je tá mágia. Vy tomu veríte?

Veď to vidím. Nie? Akoby mohli skončiť statoční policajti bez dôkazov v base? A akoby policajti nestatoční, zlí, mohli nás chrániť? Vás chránia, zlí policajti na slobode? Ste teda vy zlí? Prečo nie ste v base, keď ste statoční?

Ale to ste nejak prekrútili.

Som novinár. Poznám logiku. Sylogizmy, sofizmy i aforizmy.

Hlboký spánok pretrhlo mi vpoly, bolestná hĺbka preohromnej jamy. Bola temná, zavalená hmlami. Ponuré osvetlenie, les a des, muky pekelné, líška, …cnosť na zásluhu nevystačí!

Vráťme sa na začiatok. VY ste zvolení ľudom a chcete, aby sa Vám vrátila dôvera. Vravíte, že právny štát je len na papieri a ovláda nás mágia. Vravíte, že zmizlo 20 miliárd a statoční policajti, ktorí celý život bojovali so zlom, skončili v base.

Áno.

Ja Vám vravím, nechajte to na druhý pilier moci v právnom štáte, nechajte súdy, nech vyhodnotia dôkazy, opodstatnenosť trestného konania, prípadne i súdneho procesu Ak sú statoční, čo ste nijak nedokázali, tak ich pustia na slobodu. Vy predsa nemáte bojovať ani s korupciou ani s mágiu. Máte riadiť ministerstvá , slúžiť ľudu. Národná rada má schvaľovať zákony, zákonodarná funkcia tejto moci. Kontroluje i vládu, výkonnú moc.

Aha.

Som z Denníka emem a, enem, nehovorím len tak. Každý deň tieto tlačovky a to akoby sme boli Denník M. Akoby tu bola mágia a vládol nám Majster M! To predsa nežijeme v nejakom sne, v knihe, psychóze, v uzavretom myslení, v skupinovom myslení. Choďte medzi ľud a spýtajte sa, kde nájsť tie miliardy….. Nechajte statočných pracovať. Počuli ste, že sestričky v nemocniciach poutekali? Oddelenia, kde by sa malo operovať sú prázdne, bez pacientov, lebo nemá kto zabezpečiť výkony. Body za poistencov sú o ničom. Zdravie ľudí ovládol strach, zbavili sa vyváženosti medzi telesným, psychickým a duchovným…To riešte. Zdravie, schopnosť riešiť veci, sebarealizáciu…

Aha. A čo covid? Počuli ste, je tu covid 19?

Áno, vírusové ochorenie. Zdravý organizmus stále bojuje s vírusmi, infekcie, baktérie. Enem to vám poviem. Zdravý človek, ktorý má prečo žiť, etikoterapia, ten prekoná i hory, i lesy, nenechá sa líškou obabrať.

Liška zrzavá… Dřív žilo se líp.

Sic! Šic! Koniec tlačovky! Všetko ste prečítali, Denník M, na dnes skončil a psychóza, mágia, ktorá ovládla našu spoločnosť v roku 2020, davová psychóza M20, skončila v roku 2020. Panečku, ľudia, tí ho hnali…

 

 

Teraz najčítanejšie