Denník N

Ako slávne celebrity ovplyvňujú akciové tituly?

V posledných rokoch vyjadrenia celebrít mnohokrát poslali ceny akcií a kryptomien nahor alebo nadol. Aj keď sú dnes finančné trhy citlivé na výroky silných postáv na sociálnych sieťach, je otázka, či ich výroky do budúcnosti nestratia na vplyve.

Vo finančnom svete plávajú aj „veľké ryby“, ktorých vplyv pocítili viaceré spoločnosti. Slávne osobnosti investujú, vyjadrujú sa ku globálnym udalostiam a problémom, vedia poslať hodnotu akcií firiem svojimi negatívnymi recenziami rapídne nízko a naopak. Fenomén vplyvu celebrít na hodnotu firiem môžeme vidieť stále viac a viac, najmä v dnešnom virtuálnom svete sociálnych sietí, kedy jeden post môže zmeniť všetko.

Najznámejšími menami majúce vplyv na vývoj rôznych spoločností sú hlavne Kylie Jenner, Elon Musk, Oprah Winfrey, Chiara Ferragni, Kim Kardashian, Donald Trump a mnohí ďalší.

Kylie Jenner a jej nepodarený tweet pre Snapchat

Jedna jediná poznámka na sociálnej sieti o sociálnej sieti Snapchat v roku 2018 uškodila spoločnosti viac ako si vieme predstaviť. Snapchat prišiel kvôli jednému „nevinnému“ tweetu o cca 1,3 miliardy dolárov z trhovej kapitalizácie. Kylie sa na Twitteri chcela posťažovať svojim fanúšikom a zverejnený tweet znel: „Tak čo, neotvára už niekto iný Snapchat?“ pýtala sa svojich sledovateľov na Twitteri. „Alebo som to len ja … uf, toto je také smutné.“ Nešťastný koment bol zdielaný viac ako 66 900 krát a páčil sa viac ako 327 600 ľudom. Popularita aplikácie rapídne klesla a s ňou aj akcie spoločnosti.

ProfitLevel-Zarska-Výkon spoločnosti Snap Inc za 5 rokov. Zdroj:Investing.com
ProfitLevel-Zarska-Výkon spoločnosti Snap Inc za 5 rokov. Zdroj:Investing.com

Na Kim Kardashian West si posvieti regulátor

Kim nedávno celkom neodhadla silu jej vplyvu a pridala sponzorovaný príspevok na token Ethereum Max. Tento príspevok si všimli aj regulačné orgány a nie je isté, či nebude mať tento príspevok negatívny výsledok pre Kim.

Chiara Ferragni v predstavenstve spoločnosti Tod

Pozitívnym príkladom vplyvu je známa talianska influencerka a podnikateľka Chiara Ferragni. Spoločnosť TOD vyrába a distribuuje obuv, kožený tovar, doplnky a odevy. Novou členkou predstavenstva sa stala práve slávna Talianka. Zakladateľka sa preslávila fashion blogom theblondesalad.com a svojou značkou Chiara Ferragni Collection. Na Instagrame má viac ako 23 miliónov fanúšikov. Po oznámení jej novej aktivity v rámci spoločnosti Tod, akcie luxusnej značky rástli až o 12,1%

ProfitLevel-Zarska-Výkonnosť spoločnosti Tod’s SpA za 5 rokov. Zdroj: Investing.com
ProfitLevel-Zarska-Výkonnosť spoločnosti Tod’s SpA za 5 rokov. Zdroj: Investing.com

Takto by sme mohli pokračovať ďalej na príkladoch známych osobností, medzi ktorými rezonuje významne Musk a jeho tweety spojené s kryptomenami alebo Trump, a tiež jeho tweety o indexe S&P 500. Investičný svet je citlivý na názory vplyvných ľudí, ktorí vedia, že investori z celého sveta a média sledujú hlavne ich sociálne siete. Otázkou však zostáva, či si postupne nezvykneme, že komentáre a hejty sú bežnou súčasťou a ich váha stratí postupne relevanciu.

Teraz najčítanejšie

ProfitLevel_Lucia Zarska

Lucia Zarska

Som spoluzakladateľkou webu Mafinn, na ktorom som sa po obsahovej stránke venovala vzdelávaniu laického publika v oblasti rôznych druhov investícií. Som presvedčená, že investovanie môže byť jasné, zrozumiteľné a dostupné pro každého, stačí len vedieť ako na to. Aj preto som sa rozhodla v oblasti finančných trhov nasmerovať svoje ďalšie kroky na pozíciu analytičky. V pozícii hlavnej analytičky brokerskej spoločnosti ProfitLevel sa teraz venujem tejto téme podrobnejšie. Zároveň sa snažím pokračovať v písaní odborných textov o kapitálových trhoch do médií a na blogy. https://www.linkedin.com/in/lucia-%C5%BE%C3%A1rska-356b40b2/