Denník N

Gynekologický Uber

Pokial viem, tak porno priemysel bolo odvetvie hospodarstva, ktore krízu prezilo takmer bez ujmy. Uber, alternatívna taxislużba, ktorá nie je taxislużbou, pretože nespĺňa podmienky danné zákonom sa v mediach mometálne pretláča až až. A ak ktokoľvek číta diskusie pod blogmi a článkami, tak je vlastne podnikanie podľa vlastných pravidiel aj správne. Hlavné je vyhnúť sa dodržiavaniu zákona. A náležite „odborne“ to vysvetliť laickej verejnosti, že takto je to vlastne správne. Čo tak spojiť teda úžasný level podnikania a nahotu? Budem miliardár. A budem prevádzkovať slużbu, ktorej sa žiadna kríza nedotkne. Ekonomické perpetum mobile.


Napadlo mi teda zalożiť gynekologickú kliniku.com. (Na názve pracujem)

Pasujem sa teda za celosvetového poskytovateľa zdieľanej gynekológie.

Stačí vymyslieť aplikáciu a urobiť tomu dobré public relations

Potom sa vám ostatným stačí len zaregistrovať a je to. Kažďý z vás bude gynekológom, lebo je zaregistrovaný. Ak teda podrobíte „vyšetreniu“ susedovu manželku a ona vám poskytne kvalitné hodnotenie, tak vaša profesionalita bude stúpať a iné manželky sa len tak pohrnú. Na prevádzkovanie  a zaregistrovaníe, vám stačí biely plášť a tvrdiť, že ste gynekológ.

Klinika, dajme tomu chachara.com neponesie žiadnu zodpovednosť, pretože každý zaregistrovaný účastník prehlási, že je samostatný gynekológ, s vlastným bielym plášťom. Jedinou chybičkou bude to, že hratky v posteli s vlastnou partnerkou, budete musieť tież vykázať ako činnosť kliniky. Teda vaša partnerka vam za toto „vyšetrenie“ zaplatí prostredníctvom našej aplikácie.

A ak by náhodou nejaký gynekológ namietal, tak ho nazveme mafiánom…

Ale teraz už vážne.

Ani ma neudivuje, koľko článkov a blogov sa objavuje na propagovanie a obhajobu firmy Uber. Divím sa aj nečinosti inštitúcií, ktoré by sa mali zaoberať kontrolnou činnosťou a že túto frašku nechali zájsť až tak ďaleko.  Že sa objavujú príspevky vydávajúce túto aplikáciu, za spoločensky prospešnú? Nedivím sa. Chce to peniaze, peňeži a peníze. Ale teraz niekoľko faktov:

Uber ako taký, nie je prevádzkovateľom taxislužby, podľa platnej legislatívy. Nevlastní koncesiu a na svojej stranke (v českom jazyku) sa zbavuje akejkoľvek zodpovednosti za svojích gynekológov (taxikárov). Ani za dopravcu nevyhlasuje.

Dokonca nepožaduje ani žiadne ďalšie náležitosti, o ktorých sa sem tam píše, že ich žiadať bude.

Viď link na inzerát na portáli profesia.sk http://www.profesia.sk/praca/uber-slovakia/O2230505

Žiadne požiadavky na živnostenský list. Stačí výpis z registra trestov, výpis z karty vodiča, občiansky preukaz, vodičský preukaz… Toť vsjo.

A auto.

Dokonca na konci inzerátu časť, ktoré navádza na čo najčastejšie jazdenie… Nepriamo. Ponúka odmenu za určitý počet jázd. Tu by sa vybláznili aj kontrolné orgány, zaoberajúce sa dĺžkou pracovného času… Možno? Ale koho vlastne kontrolovať. Vodič bez živnosti, a Uber s tým nič nemá. Oni sú vlastme čierna guľa, ktorá o sebe napíše, že je biela kocka. No a?

Bolo by zaujímavé vidieť daňový doklad takejto služby. Vydá ho spoločnosť Uber? Za koho? Podľa inzerátu, nie je vodič ani zamestnancom, ani ničím a nemusí byť ani podnikateľský subjekt… Ak ho teda vydá za seba, je poskytovateľom služby?

Ja viem. Taxikárska mafia v Bratislave si dovolila prostestovať. Okrádači, mafiáni, gang… Ano. Nájdu sa aj medzi tými skutočnými taxikármi tí zlí. Snažia sa o reguláciu cien, ktorá by daný stav sprehľadnila. Lobujú málo. Uber toto dosiahol len tým, že vôbec prišiel na Slovensko. Určil cenu a aj svoju províziu.  Kým sa dvaja bijú, tretí dostal bez boja. Len by ma naozaj zaujímalo, prečo je firma, ktorá podniká v doprave bez oprávnení, ešte na slovenskom trhu.

Tí, ktorí Uber obhajujú feedback.om. Feedback je možné aj v taxi. Akurát to nebeží cez sociálne siete.

Zaujímalo by ma aj sledovanie polohy áut, cestujúcich, a ochrana týchto údajov. Tohto súkromia by som sa vzdať nechcel.

Milí bratislavskí taxikári. Forma protestu je správna. Proti Uberu a obdobným službám sa búria poskytovatelia taxislužieb naprieč svetom. Tiež sa mi nepáčia pravidlá, ktoré nikoho nerobia zodpovedným a len vyużívajú dieri a medzeri v zákone. Orgány a inštitúcie na to stvorené mali zasiahnuť už dávno.

Milí taxikári. Čo tak iná forma protestu? Čo tak prisadnúť v rámci spolujazdy a urobiť feedback? Možno by ste sa aj priučili, čo sa dá zlepšiť vo vašich vlastných vozidlách. A možno by ste dosiahli, že každý z vodičov Uber-u by mal záporné hodnotenie a stal by sa pre Uber nepoužiteľným. Ak nehrá fér Uber, prečo by ste mali hrať féf vy?

Ale hlavne vám prichod čiernej gule(bielej kocky) ukázal medzery, ktoré by ste mali zaplnit. Skvalitniť a sprehľadniť služby a hlavne dbať na feeback od vaších zákazníkov.

P.S. sorry za chyby a preklepy. Písané počas služobnej cesty z tabletu..

P.S2: ospravedlnujem sa za prepojenie gynekologie a pornopriemyslu.. Úvaha zo začiatku je myslená patrične ironicky a prenesene.

Teraz najčítanejšie