Denník N

Staň sa dobrovoľníkom UNICEFu aspoň na 15 minút

Sedíš celý deň pred počítačom a rozmýšľaš nad tým, ako urobiť niečo užitočné? Tak si priprav počítač, kameru a staň sa na 15 minút dobrovoľníkom UNICEFu. Zabavíš sa a pomôžeš zároveň.

Humanitárna pomoc má svoje neviditeľné zázemie. Aj keď som pracovala v krajinách ako Južný Sudán, Keňa, Afganistan,  Sýria či na vojnou postihnutej Ukrajine, väčšinu času som strávila za počítačom. Plánovaním, sledovaním výsledkov distribúcii, štatistickými údajmi a reportami. Bola som v „zázemí“ kancelárie, kým moji kolegovia z danej krajiny riskovali svoje životy počas distribúcie pomoci medzi ľuďmi. Neviditeľná práca je rovnako dôležitá. Preto ťa chcem do tejto neviditeľnej spolupráce tiež pozvať.

Táto dobrovoľnícka úloha je veľmi jednoduchá. Stačí si pozrieť 3 videá so zapnutou kamerou a zodpovedať na pár otázok. Žiadne obavy, štúdia je úplne anonymná. Aj keď to tak nevyzerá, pomôžeš nám tak lepšie pomáhať. Ak si pripravený, môžeš rovno začať tu:

Chcem pomôcť. 

Nech to vyzerá akokoľvek, pravdou je, že je veľmi ťažké presvedčiť ľudí na Slovensku, aby prispievali na pomoc vo svete. A ja každý deň rozmýšľam nad tým, čo by ich k tomu motivovalo.

Prečo?

Keď som pracovala na turecko – sýrskej hranici, unášali zahraničných pracovníkov. Preto som do Sýrie za celý čas pobytu ani nevošla. Sedela som v kancelárii v Turecku a hľadala peniaze na to, aby sme v pomoci v Sýrii mohli pokračovať. Zato moji sýrski kolegovia každý deň riskovali svoje životy. Pomáhali so zásobovaním pekární, rozdávali potravinové lístky a zabezpečovali, aby ľudia, ktorí sa ukrývali pred bombardovaním v jaskyniach a chlievoch, dostali aspoň chlieb. Takto pomáhal asi 6000 ľuďom. Až prišiel moment, kedy nám zrazu chýbali peniaze na prácu. A museli sme distribúcie chleba stopnúť. Ja som sedela v kancelárii, kým moji kolegovia museli týmto rodinám oznámiť, že nejaký čas chlieb nebude. Ako dlho, to sme ani nevedeli. Od vtedy som zažila takých situácii veľa a neprajem to zažiť nikomu.

Tak ako sú dôležité distribúcie materiálnej pomoci, jedlo, voda, bývanie pre ľudí v humanitárnej kríze, neoddeliteľnou súčasťou tejto pomoci je fundraizing a marketing. A tak sa dnes radím s odborníkmi, ako vylepšiť aj túto súčasť humanitárnej pomoci. Jedným z nich je Jakub Berčík zo Samo Europe. Spolu so svojim tímom sa na Fakulte ekonomiky a marketingu SPÚ v Nitre venuje inovatívnym riešeniam v marketingovom prieskume. Umožňuje pri tom využívať najmodernejšie marketingové technológie v praxi. Tieto metódy dnes využívajú aj veľké firmy. Rozhodli sme sa vyskúšať, ako budú fungovať v pomoci.

Ako UNICEF dobrovoľník nám pomôžeš zistiť, aké emócie rozhodujú pri rozhodnutiach prispievať na pomoc vo svete. V tejto štúdii nejde o zisk. Nežiadame ťa v nej ani o finančnú podporu, aj keď tá vždy poteší. Ale jej výsledky nám pomôžu zachraňovať ľudské životy. V UNICEFe hlavne životy detí.

A ako zodpovedný dobrovoľník, prejdi si testom až do konca.

 

 

 

Teraz najčítanejšie

Mária Sliacka

Začínala som ako dobrovoľníčka v Keni, neskôr som pracovala na koordinácii projektov v Keni, Južnom Sudáne, na Haiti, v Afganistane a Gruzínsku. Viedla som misiu na turecko – sýrskych hraniciach pre ľudí vo vojnou zasiahnutých oblastiach Sýrie, koordinovala som humanitárnu pomoc na Ukrajine, pracovala s mládežou na Slovensku. Keď som vyrastala, netušila som, že taká práca existuje. Bola som slovenskou reprezentantkou v plutvovom plávaní a rýchlostnom potápaní, vyštudovala som cestovný ruch na Ekonomickej fakulte UMB a pracovala ako hotelová manažérka. Každá skúsenosť je dobrá. Lebo nie je nič tak komplexné ako pomoc.