Ako vychovať dobrého marketingového manažéra

Veľa mladých ľudí túži po dobrom zamestnaní a úspešnej kariére. Majú nápady, sú kreatívni, ale chcú pri práci určitú formu slobody. Ambície sú často vyššie ako obsah, ktorý dokážu ponúknuť. Preto už druhý rok spolupracuje UNICEF Slovensko s Fakultou ekonomiky a marketingu SPU v Nitre. Prepájame štúdium s praxou. A cez program Junior Ambasádorov UNICEF sa môžu zas realizovať aj stredoškoláci.
Neviem prečo je to tak, ale od malička si všetci o mne myslia, že všetko zvládnem sama. A pritom opak je pravdou. Ale tým, že si to celé okolie o mne myslelo, nemala som na výber a musela robiť veci, na ktoré nemám ani vlohy, ani talent a prišlo mi to nesmierne zložité a ťažké. No získala som veľa cenných skúseností, ktoré sa nedajú nahradiť.
Možno aj preto dobrovoľnícke programy, či akési náhrady stáže, cez ktoré sa UNICEF Slovensko snaží rozvíjať zručnosti mladých ľudí, nie sú také, aké by ste od UNICEFu očakávali.
Marketing v praxi
Digitálny marketing postupne nahrádza tradičnejšie formy reklamy v televízii, či rádiu. V elektronických obchodoch nakupujeme čoraz častejšie. Študentom marketingu zaradili do vyučovania aj predmet Elektronické obchodovanie. Od digitálneho marketingu začali byť závislé aj mimovládne organizácie. Síce nič nepredávajú, ale finančné príspevky od darcov sa tak isto presunuli najmä do online priestoru. Propagácia produktov sa v ničom nelíši od fundraizingových kampaní. Iba v cieli. Nejde o zisk, ale financie na pomoc. No získavať financi na pomoc deťom je niekedy oveľa ťažšie ako predať oblečenie, topánky, či telefón. Aby si to študenti marketingu vyskúšali na vlastnej koži, vymysleli sme spolu s Jakubom Berčíkom, ktorý prednáša e-obchodovanie na Fakulte ekonomiky a marketingu SPU v Nitre, prepojenie predmetu s konkrétnou fundraizingovou kampaňou.
Študenti pracujú samostatne v 2 tímoch. Každý tím má za úlohu pripraviť plán SMS-kovej kampane, osloviť influencerov, média a čo najviac ľudí vo svojom okolí, aby im pomohli s propagáciou na sociálnych sieťach. Pracovali na obsahu a vizuáloch kampane.
Aby sme vedeli vyhodnotiť, ktorá kampaň oslovila viac darcov, odlíšili sme ich názvom SMSky, ktorú je potrebné pri podpore kampane zadať: DOBRO a NADEJ.
Vizuál skupiny DOBRO:

Vizuál skupiny NADEJ:

Páčia sa Vám vizuály? Ešte stále môžete ich kampane podporiť. Sú reálne a bežia naozaj v rámci zbierky Daruj dobrý pocit. A vy tak pomôžete dvakrát. Podporíte prácu slovenských študentov a váš príspevok pôjde na pomoc deťom, ktoré nemali toľko šťastia, ako tie naše. Lebo sa narodili v krajinách, kde prebiehajú nekončiace vojny.
Inovácie v praxi
Inovácie sú ďalšou oblasťou, ktorá zaujíma mladých ľudí. S univerzitným startupom Samo Europe, ktorý vznikol tak isto pod vedením Jakuba Berčíka sme si spolu so študentmi, či Junior Ambasádormi mohli otestovať naše kampane. Firma sa zaoberá inovatívnymi riešeniami v marketingovom prieskume a využitím pokročilých neuromarketingových nástrojov a patentových riešení, ktoré umožňujú zistiť skutočné pocity, pozornosť a vnímanie cieľových segmentov.
Spoločne sme pripravili prieskum o tom, čo motivuje ľudí pomáhať. Nepočuli ste ešte o neuromarketingu? Chcete nám pomôcť? Tak si to rovno vyskúšajte tu: bit.ly/unicefsk.
Detskí vojaci, mydlá, či videá
Nie sú to len študenti marketingu, ktorí majú možnosť zapojiť sa do aktivít UNICEFu na Slovensku. V programe pre Junior Ambasádorov UNICEF môžu začať už stredoškoláci. Kto si nájde čas a chce sa učiť nové veci, má veľa príležitosti. Nepripravujeme ich na vyslanie do Afriky. O pomoci v iných krajinách sa iba vzdelávajú. No popri tom majú možnosť vyskúšať si rôzne aktivity. Od prekladov, písania článkov, cez tvorbu videí. Môžu si vyskúšať účinkovanie pred kamerou, pripravovať prezentácie, či kampane pre svojich rovesníkov. Snažíme sa aby bola práca UNICEFu na Slovensku čo najviac tvorená mladými ľuďmi.
A čo hovoria mladí ľudia o svojej skúsenosti s UNICEFom?
„Účasť na tomto projekte bola pre nás výzvou, keďže sme pred tým nič podobné nerobili. Nezískali sme len nové skúsenosti a poznatky ale celkovo nám tento projekt zmenil pohľad na danú situáciu. Práca v tíme nás viac zblížila a umožnila nám spoznať nových ľudí. Naučili sme sa viac si vážiť jeden druhého, hlavne blízkych a svoju rodinu. Rovnako ako ľudí sme sa naučili vážiť si svoj život a veci ktoré máme, pretože mnoho ľudí vrátane detí na svete bojuje o prežitie. Tento projekt nás naučil hlavne pomáhať a to aj v bežných dňoch, pretože aj tieto každodenné obyčajné či menšie skutky, ktoré vykonáme šíria ďalej to dobro, ktoré svet v dnešnej dobe potrebuje najviac. Buďme k sebe milí, dobrí a pomáhajme si navzájom,“ hovorí študentka Karin zo skupiny „Dobro“.
Naša Junior Ambasádorka Mária o natočila o svojej skúsenosti video:
A čo sa učíme my, v tíme UNICEF Slovensko?
Ak chcete mať z práce radosť a aby veci fungovali, musíte dať priestor aj iným, aby vám pomohli. A nechať ich robiť veci po svojom. Pretože každý máme talent na niečo iné.