Denník N

Mám očkovanie. Ukameňujte ma.

Môj postoj k najdiskutovanejšej téme súčasných dní. Že aj majiteľka cukrárne k tomu má čo povedať, keď už ide o prežitie jej firmy. Osobný výlev, ktorý sa nekontrolovateľne šíri slovenským internetom a len za pár dní dosiahol 200 tisíc videní. Kontroverzný post, ktorý si vyslúžil masívnu vlnu hejtu vrátane prianí smrti pre autorku i jej rodinu. Názor, ktorí lajkujú nielen bežní ľudia. Lajkujú ho politici, vedenie Ministerstva zdravotníctva či Štátneho ústavu pre kontrolu liečiv. Názor, ktorý na Vás nechce vyvinúť nátlak. Chce Vás len vyzvať, aby sme sa všetci zamysleli sedliackym rozumom.

“Viem, že nič neviem.” povedal sám Sokrates.
Pretože človek nikdy nie je taký múdry, aby sa nemohol dozvedieť niečo viac.
Niektorí ľudia sa však radšej chvália, že vedia všetko.

Prečítajte si a prosím, utvorte si názor sami.

MÁM OČKOVANIE

a neviem, ozaj neviem, čo vakcína obsahuje. Ani táto, ani tie, ktoré mi pichli ako dieťaťu.

Ale neviem ani, čo obsahujú lieky na rakovinu, AIDS alebo krvný tlak. Čo obsahuje Ibalgin, Paralen alebo Acylpyrín. Iba že, riešia boľačky moje a mojich blízkych.

Neviem, čo obsahuje Big Mac alebo hot dog, čo si čas od času kúpim v stánku.
Neviem, či v reštaurácií, kde si dám moje obľúbené jedlo nepoužili suroviny po dátume spotreby alebo či si kuchár umyl ruky po toalete.

Neviem, aké látky obsahuje tetovanie, čo má pomaly každý druhý človek na tele. Alebo silikóny, či botox v perách.
Aké látky použili do mydla, šampónu a deodorantu, ktorý denne používam.

Neviem, aké dlhodobé účinky môže mať používanie mobilu.

V krátkosti…

Je mnoho vecí, ktoré neviem a ani vedieť nebudem.
Jedno ale viem isto: život je krátky, príliš krátky na to, aby sme chodili len do práce a trčali doma.

Ešte stále by som chcela vedieť bez strachu objať mojich blízkych.
Ešte stále by som chcela bez strachu precestovať svet.
Užiť si koncert, divadlo.
Sadnúť si na kávičku s priateľmi.

Ako dieťa ma očkovali proti kiahňam, mumpsu, rubeole, osýpkam, tuberkulóze, či čiernemu kašľu. Proti chorobám, na ktoré ani nie pred sto rokmi denno-denne zomierali malé deti. Vieme si predstaviť, že by nám naše deti zomreli na chorobu, ktorej sa dnes bránime celoplošným očkovaním?

Vraj tieto boli vyvinuté príliš rýchlo. Rýchlosť je relatívny pojem. Technologický pokrok akceleruje.

Za desaťtisíce rokov existencie ľudstva lietame len posledných niečo vyše sto rokov. Telefonujeme a fotíme. Spájame sa s druhou polkou zemegule v sekunde.

Koľko teda trvalo vyvinúť prvý telefón a koľko kým sa z neho stalo multifunkčné zariadenie, ktoré nepoložíme z rúk?

Doba sa zrýchľuje a s ňou aj vývoj vo vede a medicíne.

Verím odborníkom a preto som zaočkovaná. Nie preto, že to chce odo mňa vláda alebo nejaký politik.

Som zaočkovaná preto:

🔴 aby som nezomrela na COVID
🔴 aby som neobsadila lôžko v nemocnici ťažko chorému človeku, ktorého kvôli mne nebudú môcť operovať
🔴 aby naši zdravotníci mohli mať kľudnejšie Vianoce
🔴 aby som mohla žiť konečne svoj starý život
🔴 aby obdobie korony zostalo tou spomienkou, o ktorej budem rozprávať svojim vnúčatám.

O tom, aká to bola pre našu generáciu príučka.

A že nám ukázala, aké dôležité sú tie každodenné maličkosti, ktoré sú nám častokrát samozrejmé ❤️

#spolupracapreslovensko

Zmeniť názor nie je hanba.
Zmeniť názor v takejto veci vie iba zrelý a uvedomelý človek.

Ak zmeniť názor neplánujete, chápem aj Váš postoj.

P.S.: ale kto len rozdúchavať nenávistné vášne plánuje, nech sa prosím komentárov zdržuje.

Mier 🙏

Teraz najčítanejšie

Bea-Liscikova-fotka

Beata Liščíková

CEO FLORIL Cukrárne, spoluzakladateľka jedného z najrodinnejších podnikov Slovenska. Podnikateľka v gastre. Manželka a maminka dvoch pokladov. Nevyliečiteľný maximalista túžiaci meniť veci k lepšiemu.

https://www.linkedin.com/in/bealiscik/