Denník N

Proč nikdo nezakládá novou slovenskou pojišťovnu na Slovensku?

Mnozí regulátoři v EÚ mají zkušenosti s desítkami licenčních procesů. Na Slovensku proběhly dva. Je to promarněná šance. Při Brexitu utíkaly z Británii spousty finančních institucí a registrovaly se v EÚ. Žádná na Slovensku. Máme výbornou polohu, máme Euro, ale nemáme zkušenosti a nenabízíme standardizovaný licenční proces s transparentními, dopředu danými podmínkami.

Jsem si vědom, že video s návodem, jak založit pojišťovnu, je pouze pro relativně malou skupinu zájemců, na druhé straně jsem potkal člověka ochotného vyprávět, takže jsem neodolal a včera zrealizoval tuto nekomerční diskusi:

❧ Obsah:
02:04 – Môže nová poisťovňa bez histórie a materskej firmy prežiť na slovenskom trhu, kde je už konkurencia a veľké poisťovacie domy?
03:49 – Čo potrebuje človek, ktorý uvažuje o založení vlastnej poisťovne? Hmotného aj nehmotného?
05:38 – Ako veľký je nevyhnutný kapitál?
11:22 – Musí mať majiteľ/zakladateľ aj nejaké konkrétne vzdelanie?
14:26 – Kto a ako rozhoduje, kto sa stane členom predstavenstva?
17:03 – Ako dlho trvá, kým objem zmlúv nových obchodov zabezpečí investorom zisk?
21:48 – Je jednoduchšie vybudovať poisťovňu na Slovensku alebo inej krajine EÚ?
29:54 – Ako je to s bezúhonnosťou?
31:42 – Koľko času je treba od založení po predaj prvej poistky?
33:00 – Kedy hľadať zamestnancov a ako?
38:36 – Koľko potrebuje človek konkrétne zamestnancov? Koľko musí byť členov predstavenstva?
43:20 – Ako nájsť nezávislých členov predstavenstva?
47:33 – Už pri získavaní licencie je potrebné predložiť regulátorovi pripravované produkty. Čo ešte?
48:39 – Aká je obvyklá marža poisťovne z celého poistného?
55:00 – Daň 8% – bola prenesená na klienta.
57:24 – Mali ste inšpiráciu pri zriaďovaní poisťovne? Vzor?

Teraz najčítanejšie

Jiří Ščobák

Pocházím z Prahy, déle, než polovinu života jsem v Bratislavě. Calleruji square dance, rád cestuji, fotografuji. Baví mě zoologie, archeologie, antropologie, historie, evoluce a etologie. Doma mám 30 akvárií nebo miniakvárií. Sbírám filmy, přibližně polovinu z toho, co vidím, tvoří japonská, jihokorejská nebo čínská kinematografie. Komentuji na ČSFD (jirka_šč). Sbírám akvarijní rostliny, moje akvária jsou low-tech. Mám ženu a tři dcery. Moje firma organizuje soutěž finančních produktů Zlatá minca. Od roku 2006 bloguji na Sme, teď jsem také na blogu N.