Denník N

Mojich pár úprimných slov ku komunálnym voľbám 2022…

Mnohí z Vás sa ma pýtajú, či budem opätovne kandidovať.

Posledné mesiace akosi na blogovanie nezostal čas. Na práci boli dôležitejšie veci…

Vo štvortisícovom Hviezdoslavove – aktuálne najväčšom bratislavskom satelite v okrese Dunajská Streda – kde bol ešte takto pred rokom reálny problém vôbec počas pracovného dňa zohnať čerstvý rohlík s pollitrovkou minerálky, sme rozširovali obecnú MŠ o ďalších 40 detí a ďalšie 3 triedy; otvárali novú, špičkovú, cirkevnú základnú a umeleckú školu; otvárali novú obchodnú zónu s novým hlavným potravinárom; významne architektonicky obnovovali náš staručký obecný dom (úrad) či kmeňovú budovu už spomínanej materskej školy; budovali novučičký Športový areál Bez bariér; spúšťali realizáciu prvého interaktívno-náučného chodníka v Podháji; otvárali novú, exteriérovú work-out & fitness zónu; získali takmer hektár nových pozemkov pre ďalšiu modernú ZŠ s telocvičnou a špecializovanými učebňami; naprojektovali novú projektovú dokumentáciu pre nový kruháč Hviezdoslavov – Miloslavov – Štvrtok n/O, dobudovanie vodovodu a kanalizácie v celej obci, nový interiér kultúrneho domu či náš avizovaný a dlhoočakávaný Vodozádržný park; zazmluvnili dvojicu nových parkov plných vzrastlej zelene, parádne nové námestie či ďalšie polyfunkcie s obchodmi a službami; vysadili takmer 1.000 stromov; stopli ďalšiu masívnu výstavbu až do odvolania a podobne.

Všetko si, koniec-koncov, môžete ľahko prečítať a pozrieť v našom prehľadnom odpočte práce za r. 2021 tu.

Všetko počas pandémie, núdzového stavu a mimoriadnej situácie.

Poviem skromne – nenudili sme sa…

Komunálne voľby 2022 (tento raz spojené aj s voľbami do vyšších územných celkov) sú na obzore a približujú sa. Ak ich predseda NRSR vypíše, podľa očakávania, na 29. októbra, zostáva už len 274 dní. Viac času niet…

Mnohí z Vás sa ma pýtajú, či budem opätovne kandidovať. Či mi to stojí za to, či ma to ešte baví, či ešte vládzeme…

Či by nebolo rozumnejšie dať si dokopy zdravie, byť viac s rodinou, s ročným synom a manželkou…

Chcem Vám preto niečo veľmi dôležité povedať.

Tri roky pracujem pre Hviezdoslavov v pozícii starostu obce. Prišiel som sem s jasným plánom, skvelým tímom a Vašou podporou vo voľbách, napriek tomu, že som, ako mi mnohí dodnes dávajú pocítiť, nebol „domáci“. Ani ja však nie som neomylný. A rozhodne nie som stopercentne so všetkým spokojný. To nie. Neomylní nie sú ani poslanci a poslankyne miestneho zastupiteľstva, ani zamestnanci jednotlivých úsekov nášho Úradu. Klamal by som však, ak by som nepovedal, že všetci robia maximum pre to, aby sa nám tu žilo lepšie.

Pretože presne o to na konci dňa ide – lepší a kvalitnejší život pre všetkých. Tak jednoduché je to povedať, a tak zložité je to celé realizovať…

Nikto nevie a nikto netuší, aké je to pracovať pre najrýchlejšie rastúcu samosprávu v Slovenskej republike, kým si to nezažije na vlastnej koži.

Aj keď nie vždy sa všetko podarí ukážkovo a okamžite, verím, že Vašu dôveru sme nesklamali.

Čo ma mrzí a zaráža, je skutočnosť, že ostatné 3 roky sa nenašla vo Hviezdoslavove žiadna iná vízia, žiadna iná hybná sila, žiadne iné zoskupenia, žiadna intenzívnejšia iniciatíva, žiaden výraznejší aktivizmus, prosto žiaden kandidát, príp. kandidátka, ktorý by to mimoriadne horúce žezlo rád prevzal na jeseň 2022 po mne.

Ak sa aj náhodou niekto na poslednú chvíľu nájde, budem mať len jednu otázku.

Kde si bol(a) doteraz?

Milujem meniť Hviezdoslavov k lepšiemu a nesmierne ma to baví. Hviezdoslavčanky a Hviezdoslavčania si lepší Hviezdoslavov zaslúžia. Aj dnes – 27. januára 2022 – mám rovnakú dávku entuziazmu ako tomu bolo v januári 2019, keď som do výkonu mandátu nastupoval.

Niekedy možno ešte väčšiu, než je zdravé, ale asi to tak má byť…

Takmer každý deň sa dá urobiť niečo, čo ľuďom vo Hviezdoslavove zlepšuje život. V r. 2018 sme mohli len snívať o bezplatnej verejnej Wi-Fi sieti na všetkých verejných priestranstvách; o tom, že si ľudia budú hlasovať za farebný odtieň fasády obecnej škôlky; o kamerovom systéme v rôznych častiach obce; o nových detských ihriskách; o bezpečnom parkovaní áut či bezpečnej cykloklietke pri exponovanej železnici; o bezhotovostných platbách kartou na našom Úrade; o príspevkoch pri narodení dieťaťa; o tzv. Zelenej linke obce na hlásenie podnetov; o hviezdnych letách na našom päťhektárovom prírodnom koberci zvanom Šibenička; o nahrávaní a vysielaní zasadnutí obecného zastupiteľstva; o pravidelných live-streamoch starostu obce či dlhej sérii živých diskusií s vedením obce priamo v teréne; o bezplatnom rozvoze vitamínov našim seniorom; o letných / jesenných kvetinových výsadbách vo vyvýšených záhonoch v širšom centre; o úradných hodinách až do 19:00, o bezplatných SMS notifikáciách či o bezplatných e-mail newslettroch.

Pre mnoho iných samospráv rovina sci-fi, no u nás sú dnes toto všetko úplné samozrejmosti.

Nebolo tomu však vždy tak a to obdobie nebolo tak dávno…

Toto všetko popri očkovaniach či nekonečných plošných testovaniach, ktoré nám svojho času všetkým liezli hore krkom. Pandemická situácia urobila na 2 roky z každého jedného starostu na Slovensku, či chcel či nechcel, predsedu miestneho krízového štábu.

Aj v tomto smere sme však, pevne dúfam, nesklamali. Nečakali sme – naši obyvatelia a obyvateľky boli tí prví, ktorým sme osobne v marci 2020 roznášali rúška či neskôr i respirátory FFP2. Márne by ste ich v tom období hľadali v obchodoch…

Dovoľte mi však, prosím, prejsť k veci. Teraz to dôležité…

V nasledujúcom volebnom období bude s najväčšou pravdepodobnosťou v našom miestnom zastupiteľstve pre poslancov a poslankyne určených presne 9 stoličiek.

9 poslancov a poslankýň.

Domnievam sa, že si to vyžaduje 9 veľmi kvalitných a zdatných kandidátov a kandidátiek.

1 silný tím. Tím Hviezdoslavov.

9 slušných, schopných, skúsených a šikovných pracantov, ktorých Hviezdoslavčania a Hviezdoslavčanky dobre poznajú, ochotných vysúkať si rukávy a ďalšie 4 roky spoločne tvrdo makať pre Hviezdoslavov.

Dnes môžem prezradiť, že týchto 9 statočných stojí už dnes, 27.1.2022, po mojom boku, v jednom šíku a tím je tak kompletný a jednotný. Veľmi rád Vám ho postupne prezradím a otvorene predstavím už v priebehu niekoľkých týždňov.

Chcem pokračovať v tom, o čo sa vo Hviezdoslavove snažíme a chcem urobiť ešte ďaleko, ďaleko viac. Nie som naivný a uvedomujem si pritom, že posledných 36 mesiacov sme niektorým silným hráčom v katastri šliapali na väz a že tí sa budú snažiť Hviezdoslavov vrátiť, aj cez rôzne nastrčené postavičky a anonymy, do starých koľají – do chaosu, výmyslov a neporiadku – do dôb, kedy sa z územného plánu obce stal, žiaľ, znásilnený zdrap použitého toaletného papiera.

Táto doba patrí na smetisko dejín. Pod mojím vedením obec NIE JE na predaj.

Chceme byť ešte lepší, ešte silnejší, ešte otvorenejší.

Chceme prinášať pozitívne emócie, nie strach a nenávisť. Chceme prinášať systematickú prácu a progres, nie lacné riešenia a neistotu. Chceme prinášať slušný dialóg a rešpekt jeden k druhému, nie pálenie mostov a populizmus.

Je toho ešte veľa, čo chceme a čo musíme dokončiť…

Našou a mojou kampaňou je naša a moja trojročná práca pre Hviezdoslavov. Môj zápal pre dobrú vec, moje odhodlanie, moje slovo. Mojou vizitkou je moja práca. Mojím vysvedčením je môj odpis práce

Tím Hviezdoslavov bude tu a bude stopercentne pripravený na výzvy, ktoré nás čakajú.

Stále chceme lepší Hviezdoslavov a stále na ňom budeme pracovať. Dokážeme to!

 

P. S.: Ak chcete pomôcť, píšte mi, prosím, na [email protected].

P. S.: Ak smiem pomôcť ako starosta ja Vám, píšte na [email protected].

Ďakujem.

 

Teraz najčítanejšie

Marek Lackovič

Donedávna progresívny starosta jednej z najrýchlejšie rastúcich samospráv SR - Hviezdoslavova - ktorú viedol 5 rokov, od r. 2018. M. Lackovič je zakladajúcim členom Progresívneho Slovenska (PS) a pred starostovaním bol aj jeho trnavským predsedom. V septembri 2019 bol Hviezdoslavov pod jeho 10-mesačným vedením ocenený prestížnou Cenou pre otvorenú samosprávu za r. 2019, udelenou Združením občanov miest a obcí Slovenska. Po roku bola Obec na ocenenie nominovaná opäť. V r. 2021 pridal svoje ocenenie aj nezávislý portál PlatStarostu.sk. V decembri 2021 bol M. Lackovič zaradený medzi 30 tvárí lepšieho Slovenska v knižnej edícii "Humans", ktorú priniesol Forbes. V r. 2022 bol súčasťou slovenskej delegácie Transparency International v Kosove, v r. 2023 úspechy Hviezdoslavova prezentoval aj predstaviteľom hl. mesta Islandu - Reykjavíku. Do slovenskej delegácie v Nemecku ho za reprezentanta samospráv prizvalo aj Ministerstvo vnútra SR. V októbri 2022 obhájil svoj mandát starostu obce s výsledkom 83,2%. Od októbra 2023 je poslancom Národnej rady Slovenskej republiky za PS, zároveň je členom Výboru NR SR pre nezlučiteľnosť funkcií. V rámci novej politickej kultúry - sedieť len na jednej stoličke - sa v decembri 2023 vzdal mandátu starostu.