Denník N

Co udělá válka na Ukrajině s ekonomikou a trhy?

Diskutovali čtyři lidé z branže:

Martin Pažický, analytik Inštitútu finančnej politiky Ministerstva financií SR, Lukáš Bonko, generální řiditel Burzy cenných papierov v Bratislave, Mikuláš Peksa, europoslanec za ČR a člen hospodářského a měnového výboru Evropského parlamentu, Roland Vízner, tvůrce portálu o důchodech a investování.

❧ Obsah:
02:26 – Hrozí na Slovensku priama kríza? Mal by som nakúpiť zásoby základných potravín?
07:37 – Dokázali ste si predstaviť situáciu, ktorá nastala? Očakávali to trhy?
13:05 – Máme šancu aplikovať také tvrdé ekonomické sankcie, že zastavia aktuálnu vojnu?
20:52 – Dokáže byť Európa dlhodobo nezávislá na ruskej rope a ruskom zemnom plyne?
28:22 – Médiá píšu, že kryptomeny klesajú, zlato stúpa, na akciových trhoch sú výpredaje. Čo majú v tomto čase robiť ľudia, ktorí investujú? Je panika na mieste?
43:15 – Máme šancu aplikovať také tvrdé ekonomické sankcie, že zastavia aktuálnu vojnu? (odpoveď Mikuláš Peksa)
43:55 – Akú úlohu bude zohrávať ruský akciový trh po dnešnom dni vo svete? Bude vôbec v horizonte piatich rokov relevantné investovať do ruských akcií? Bude vôbec možné a bude MORÁLNE nakupovať ruské akcie?
48:23 – Ktoré svetové trhy utrpia najviac a ktoré naopak najmenej?

Teraz najčítanejšie

Jiří Ščobák

Pocházím z Prahy, déle, než polovinu života jsem v Bratislavě. Calleruji square dance, rád cestuji, fotografuji. Baví mě zoologie, archeologie, antropologie, historie, evoluce a etologie. Doma mám 30 akvárií nebo miniakvárií. Sbírám filmy, přibližně polovinu z toho, co vidím, tvoří japonská, jihokorejská nebo čínská kinematografie. Komentuji na ČSFD (jirka_šč). Sbírám akvarijní rostliny, moje akvária jsou low-tech. Mám ženu a tři dcery. Moje firma organizuje soutěž finančních produktů Zlatá minca. Od roku 2006 bloguji na Sme, teď jsem také na blogu N.