Denník N

Kúpil som si tričko s nápisom Ukrajina

Kúpil som si tričko s nápisom Ukrajina
a keď som si ho obliekol, zaplavil ma pocit beznádeje,
po tieto dni nemyslím na iné, len na vojnu a na Putina
a každých päť minút kontrolujem správy, čo na fronte sa deje.

Dívam sa na fotku detí v protiatómovom kryte,
zatiaľ čo ich sídlisko a škôlku bombardujú Rusi,
a potom vstávam a hľadám ťa, kde schovávaš sa v byte,
a keď ťa nájdem v detskej hrať sa, odľahne mi, tu si.

Sľúbil som ti v bezpečí priviezť ťa do dospelosti,
lenže ktovie, aká budúcnosť ťa v tomto svete čaká,
som Molotovov koktejl zlosti, úzkosti a bezmocnosti,
kvôli sociopatovi, čo dal to na duraka.

Môj žiak mi píše, pán učiteľ, bude zajtra hodina?
A ja, iste, ak nás netrafí zablúdený Iskander, či Zirkón,
a on si pomyslí, to je ale super konina,
a pošle mi rehotajúci sa emotikon.

A život v našom meste bezpečne si plynie,
a náš panelák má všetky svoje steny,
a na ulici, z ktorej nevidno k nám do kuchyne,
stretávam tvoje pekné dievčatá a ženy.

A ty zatiaľ krvácaš, mocná Ukrajina,
a tvoje polia orú obrnené vozidlá a tanky,
černejú tvoje mestá a miznú v rozvalinách
a vákuové bomby spievajú ti uspávanky.

Prepáč, že som ti nepomohol, Ukrajina,
že neprišiel som vyhnať šelmy z Mariupola,
horia tvoje vlasy, sladká Ukrajina,
a ja sledujem to všetko spoza stola.

Teraz najčítanejšie