Denník N

Ako som sa zamilovala do kapsulového šatníka

Určite ste aj vy zažili to ráno s názvom „nemám si čo obliecť.“ Aj mne sa to stávalo dosť často, kým som neobjavila čaro kapsulového šatníka. Ako som sa postupne zoznamovala s týmto pojmom, moja láska k tomuto štýlu obliekania narastala. Nielen preto, že ma zbavil ranného prehrabovania šatníka, ale aj preto, že milujem prírodu.

Prečo som spomenula prírodu? Tajomstvo kapsulového šatníka spočíva v kvalite a všestrannosti jednotlivých kúskov oblečenia. Vašej skrini stačí len 25 až 50 kúskov oblečenia, topánok a doplnkov. Nepotrebujete tam haldy oblečenia, ktoré ste impulzívne nakúpili a oblečiete si ho iba raz za život. Keď sa pozriete do kapsulového šatníka, mali by vám napadnúť aj stovky outfitov, ktoré môžete vytvoriť. Konečne sa teda dostávame k odpovedi na úvodnú otázku. Kapsulový šatník šetrí životné prostredie.

Moja cesta ku kapsulovému šatníku

1. Hľadala som samu seba

Môže to znieť jednoducho, ale zdanie niekedy klame. Tento proces niekedy trvá aj rok či dva. Ako sa vyvíja naše zmýšľanie, vyvíja sa aj náš vkus a ruka v ruke aj štýl obliekania. Trošku to zjednoduším – aby sa náš šatník ustálil, musíme dozrieť.

Moja cesta ďalej pokračovala hľadaním štýlov, farieb a tvarov, ktoré sa hodia môjmu typu postavy. Pomohli mi články o farebnej typológii, typoch postavy a inšpirovala som sa aj na Pintereste. Nápady som si postupne ukladala.

2. Vytriedila som svoj súčasný šatník

Tento krok nebol pre mňa o nič jednoduchší. Svoje oblečenie som rozdelila na dve kôpky. Do jednej som dala kúsky, ktoré som milovala a obliekla som si ich vždy, keď som sa chcela cítiť dobre. V tej druhej ostali kúsky, v ktorých som sa necítila dobre alebo mi nesedeli či už tvarom alebo farbou. K druhej kôpke som pridala aj kúsky typu „toto budem nosiť, keď schudnem/priberiem“. S druhou kôpkou som sa musela rozlúčiť. Väčšinu som darovala.

3. Nakupovanie

„Treba nakúpiť všetko, čo nájdem v hnedej farbe, pretože podľa farebnej typológie sa mi hodí práve táto farba.“ Toto som si zozačiatku myslela. Tak to však nie je. Prezrela som si uložené nápady na Pintereste. Zavrela som oči a predstavila si jednotlivé kúsky na sebe. Ako by som sa v nich cítila? Koľko outfitov by som dokázala vyskladať? Ideálne sú čo najvyššie čísla. Takto som zhodnotila, každý kúsok a až následne som si ho kúpila. Nie je na škodu určiť si aj rozpočet, ktorý nepresiahnete.

Teraz najčítanejšie