Denník N

Voliči, kde máte svojich kandidátov?

Na konci tohto roka budú komunálne a župné voľby. Už o pár dní sa začnú objavovať po vyše troch rokoch mlčania kandidáti na poslancov, starostov, primátorov a županov sľubujúci kade čo. Mňa osobne dokážu prekvapiť tí, ktorí roky nič verejne neprezentovali, nič sa nesnažili riešiť (česť pár výnimkám). Proste úplne nečinní a zrazu sú z nich veľkí kandidáti na primátora či župana, ale aj poslanca. Udivuje ma, kde berú tú guráž a najmä tú drzosť.

Stále som tvrdil a tvrdím, že tí, čo sa pred voľbami nezaujímali o veci verejné, tak sa nebudú zaujímať ani po prípadnom zvolení, lebo ich to nezaujíma. A po zvolení takíto poslanci tvoria, bohužiaľ často väčšinovú masu poslancov v parlamentoch miest a obcí, a preto to aj tak v nich vyzerá.

Voliči, kde máte svojich kandidátov, ktorých ste volili pred 3 rokmi ?
Viete vôbec niečo o nich ?
Robia niečo, čo sa týka veci verejných ?
Chodia presadzovať svoje/vaše návrhy riešení ?
Tieto otázky sa týkajú aj tých čo boli a aj tých čo neboli zvolení. Alebo vážne čakáte, že sa stanú aktívni, až keď budú zvolení ? Neboli pred voľbami a nebudú ani po nich. A toto si zapamätajte ! A preto takéto spiace elementy už nevoľte, ak chcete, aby sa veci pohli a riešili.
Pred voľbami sa ma mnohí pýtajú, že koho majú voliť. Ja hovorím, že nevoľte tých, čo sa o veci verejné nezaujímajú, nesnažia sa ich riešiť, nechodia na rokovania komisií s vlastnými návrhmi v prospech občanov atď atď. Vypisovanie na Facebooku nepovažujem za aktivity.

Parlamenty súrne potrebujú novú krv a nie recyklovaných kandidátov, ktorí sa každé 4 roky objavia ako jednohubky (zväčša stále za inú stranu), sľubujú hory doly.
Radšej dajte jeden jediný hlas vo voľbách kandidátovi, ktorý za to stojí, ako 4 nevýrazným lebo sú z našej ulice či partaje a zaplatil mi pivo pred voľbami…
Ak chcete naozaj zmenu, tak musíte začať od seba pri volebnej urne.

Teraz najčítanejšie