Denník N

Odskúšané tipy na cvičenie v lete

Leto sa nezadržateľne blíži a s ním pomaly stúpajú aj vonkajšie teploty. Tie nám vedia pri cvičení narobiť nemalé problémy. Pravdou je, že v horúčavách sa naše telo cíti o niečo unavenejšie. Mnohí z nás by najradšej tropické teploty prežili niekde v tieni vylihovaním v hojdacej sieti. Vysoké teploty sú síce výborná výhovorka ako nemusieť cvičiť, avšak ak máte cvičenie naozaj radi, prečítajte si niekoľko tipov, vďaka ktorým sa udržiavam v kondícii aj počas leta.

Vyhraďte si ten správny čas na cvičenie

Mojim prvým tipom je, vyhnúť sa najväčším teplotám. Tie zvyčajne bývajú v obedných hodinách. Je len na vás či si vyberiete skoré ráno alebo neskorý večer. Ja som ranné vtáča, a preto si najradšej zacvičím ráno. Slnečné lúče ešte nestihli zohriať vzduch na tropické teploty a ranné cvičenie ma dobyje energiou na celý deň. Samozrejme, aj ja som len človek a niekedy sa mi z postele vstáva ťažko. Snažím sa však nevynechať moju obľúbenú činnosť a na behanie vyhľadávam tienisté miesta, ako napríklad les. Poprípade si behanie vynahradím plávaním.

Pred cvičením nezabúdajte na opaľovací sprej

Je pravda, že ranné lúče sú o niečo slabšie ako tie poobedné, avšak stále vedia prekvapiť. Milovníci behania alebo iného vonkajšieho športu to určite dobre poznajú. S príjemnou hudbou znejúcou v ušiach a nastavením mysle na najlepšie výkony, často ani nevnímame pálenie pokožky. Až večer nastáva problém s rozhorúčenou kožou. Rovnako nie je príjemné mať na sebe opálené pásy kopírujúce bežecké tričko či šortky. Ideálnym riešením je postarať sa o pokožku ochranným faktorom ešte pred začatím. Podelím sa aj s malým postrehom. Mne vyhovujú opaľovacie spreje, pretože sa rýchlejšie vstrebávajú a na rozdiel od telových mliek sa pri potení nerozpúšťajú.

Myslite na pitný režim po celý deň

Pitný režim je v lete dôležitý, a to obzvlášť pre cvičencov. Pri cvičení sa naše telo snaží ochladzovať potením. Nedodržiavaním správneho pitného režimu môže dôjsť aj k dehydratácii. Pravidelným dopĺňaním tekutín však môžeme predísť tomu najhoršiemu. Na záver mám pre vás ešte jednu malú radu. Nie je úplne ideálne vypiť celú fľašu vody naraz. Snažte sa tekutiny prijímať pravidelne po celý deň. Nezabudnite aj na priebežné dopĺňanie vitamínov a minerálov, ktoré sú pri cvičení kľúčové. Predídete tak príznakom únavy a preťaženia.

Verím, že vám moje skúsenosti a rady s cvičením v lete pomôžu a vy sa budete môcť venovať svojej obľúbenej činnosti aj počas leta.

Teraz najčítanejšie

Silvia Machotková

Odjakživa sa snažím starať o svoje zdravie - cvičím, varím samé zdravé dobroty a študujem, čo je pre moje telo prospešné a čo nie je. Verím, že pre náš život je pohyb a vyvážená strava veľmi dôležitá. Veľmi ma zaujíma aj móda a najnovšie módne trendy.