Denník N

Kam na letnú dovolenku bez davov turistov?

Leto síce nie je typickým obdobím na dovolenkovanie v exotike, má však jednu obrovskú výhodu. Vyhnete sa davom turistov. Medzi exotické destinácie, ktoré sa rozhodne oplatí navštíviť aj v lete a počasie je tu stabilné, patria Maldivy. Ja som sa to rozhodol otestovať na vlastnej koži pred dvoma rokmi.

Aj keď je leto na Maldivách považované za obdobie dažďov, netreba brať túto informáciu doslovne. Je pravda, že sa tu zrážky vyskytujú častejšie, ako počas zimy, ale podľa štatistických dát je to stále omnoho menej, ako v niektorých karibských destináciách počas hlavnej sezóny. Bonus k tomu? Ceny leteniek v tomto období klesajú, rovnako aj ceny hotelov či kompletných pobytov na Maldivách. A čo je lepšie, ako vychutnať si celú pláž a more iba pre seba?

Ja som sa vybral dovolenkovať na jeden z menších ostrovčekov s jedným jediným hotelom, na ktorý som sa z letiska zviezol hydroplánom. All-inclusive pobyt je istota, že neostanete o hlade a smäde a bude o vás perfektne postarané :) Samozrejme si ale môžete zvoliť aj polpenziu alebo raňajky. Nemusíte sa báť, že sa tu budete nudiť. Najlepší čas a miesto naučiť sa surfovať a spoznať bohaté morské dno pri šnorchlovaní. Niektoré rezorty tu majú dokonca tenisový kurt, či golfové alebo futbalové ihrisko. A keďže ja moc neobsedím, nenechal som si ujsť ani návštevu susedných ostrovov a hlavného mesta Male. Pri svojich potulkách som stretol viacerých cestovateľov, ktorí sem prišli dovolenkovať a pracovať na „home office“ zároveň. Asi o tom do budúcna popremýšľam aj ja.

Na čo netreba zabudnúť? Ak nejdete dovolenkovať na Maldivy do rezortu, je dobré vziať si so sebou aj tričko na kúpanie, resp. tuniku alebo si zaobstarať plavecké tričko (platí pre ženy aj mužov). Alkohol tu takisto nekúpite a nemôžete si ho ani priviesť z domu. Maldivy sú totiž moslimská krajina a platí tu zákaz konzumácie alkoholu na verejnosti. Niektoré rezorty však majú licenciu, ktorá im podávanie alkoholických nápojov povoľuje. Čo sa týka zamieňania peňazí, starosti si robiť nemusíte. Ceny v rezortoch sú uvádzané v amerických dolároch a platiť sa dá aj kartou. Ak by ste chceli mať pri sebe predsa len aj miestnu menu, viete si peniaze vybrať cez bankomat na letisku po vašom prílete.

Teraz najčítanejšie

Roman Pribyla

Som zanietený cestovateľ, ktorý vždy rád objavuje nové a zaujímavé miesta.