Denník N

Ako predísť nadmernému poteniu a užiť si dovolenku

Prechádzam sa po jednej z gréckych pláží. Moje nohy sa zabárajú do mäkkého piesku a slnečné lúče jemne zohrievajú moju pokožku. Musím povedať, že toto sú momenty, kedy som naozaj šťastná. Dokonalú idylku ako z románu si určite nechcem pokaziť kvapkami potu na mojej pokožke. Potenie nie je veľmi príjemná téma, ale o to dôležitejšia. Je to prirodzený proces v tele, kedy sa náš organizmus snaží zabrániť prehriatiu. Vedeli ste však, že aj nadmernému poteniu dokážete jednoducho predísť? Stačí dodržiavať niekoľko zásad a leto si môžete užívať plnými dúškami.

Správne oblečenie

Leto s teplým počasím prináša aj priestor pre kreativitu v móde. Po slnečných uliciach vidíme rôzne farby, tvary a kombinácie, ktoré si v zime jednoducho nemôžeme dovoliť. Pri výbere dokonalého letného outfitu je dôležité brať do úvahy aj materiály. Syntetika a slnko si veľmi nerozumejú, preto je dobré siahnuť po prírodných materiáloch ako napríklad bavlna. Sú vzdušnejšie, výborne odvádzajú pot a v horúcich dňoch sú skvelým pomocníkom.

Pitný režim a pravidelná hygiena

Tiež to veľmi dobre poznám. V zápale objavovania nových miest na dovolenke niekedy pozabudneme na pitný režim. To sa prejavuje bolesťou hlavy či obrovskými mapami potu na našom oblečení. Do cestovateľského ruksaka si určite nezabudnite pribaliť fľašu vody s citrónom, ktorá vás príjemne osvieži. Stará mama mi vravievala, že voda je liek na všetko. Časom som do tohto názoru vyrástla aj ja. Na druhej strane veľmi dobre viem, že na dovolenke nie je vždy priestor na relaxačný kúpeľ vo vani. Stačí vám však pár minútová vlažná sprcha a príjemne očistíte telo i myseľ.

Užitočné pomôcky z lekárne

Balenie na dovolenku je pre mňa umením. Priznám sa, že vždy vyrazím s pocitom, že mám všetko potrebné a ak som aj niečo zabudla, tak to nie je dôležité. Čo človek nechce, v kufri potom márne hľadám dezodorant či obľúbený slamený klobúk. Život príležitostného cestovateľa ma však naučil písať si zoznam. Robím to aj počas dovolenky, aby som sa potom lepšie vedela pripraviť na tú ďalšiu. Môj zoznam sa po poslednej dovolenke rozšíril o pár pomocníkov z lekárne.

Teraz najčítanejšie

Silvia Machotková

Odjakživa sa snažím starať o svoje zdravie - cvičím, varím samé zdravé dobroty a študujem, čo je pre moje telo prospešné a čo nie je. Verím, že pre náš život je pohyb a vyvážená strava veľmi dôležitá. Okrem toho sa zaujímam o módu a módne trendy, rada cestujem a snažím sa z každého dňa vyťažiť maximum!