Denník N

Príjemné letné osvieženie v podobe smoothie

Leto nám prinieslo aj niekoľko poriadne horúcich dní, počas ktorých by každý s radosťou siahol po osviežení. Nie vždy však máme chuť na presladené limonády plné bubliniek. Smoothie v sebe ukrýva mnoho výhod, ktoré doslova namotali aj mňa.

Aké sú výhody pitia smoothie?

Smoothie som si zamilovala najmä preto, že je jednoduché na prípravu. Stačí si vybrať obľúbené ingrediencie a rozmixovať ich. Namiešaný nápoj plný energie potom môžete zbaliť do fľaše a zobrať na výlet alebo si ho vychutnať na raňajky. V jednom pohári tak telu doprajete dostatočné množstvo ovocia či zeleniny a poriadnu dávku vitamínov, vlákniny a minerálov. Môžete ho namixovať podľa svojej chuti. Vyskúšala som viacero receptov na rýchle smoothie, no musím povedať, že najviac mi zachutilo práve jahodovo-banánové.

Čo potrebujete na jahodovo-banánové smoothie?

  • 1 šálka jahôd
  • 1 nakrájaný banán
  • 1/4 šálky mandlí
  • 1/2 šálky ovsených vločiek
  • 1 nízkotučný vanilkový jogurt
  • 1 lyžička javorového sirupu

Ako pripraviť jahodovo-banánové smootie?

Ako som spomínala príprava smoothie je veľmi jednoduchá. Stačí všetky pripravené suroviny vložiť do mixéra a mixovať, kým nevznikne hladká jemná tekutina. Ak sa chcete naozaj osviežiť, vymeňte čerstvé ovocie za mrazené. V prípade, že doma nemáte javorový sirup môžete ho nahradiť iným sladidlom.

Teraz najčítanejšie

Silvia Machotková

Odjakživa sa snažím starať o svoje zdravie - cvičím, varím samé zdravé dobroty a študujem, čo je pre moje telo prospešné a čo nie je. Verím, že pre náš život je pohyb a vyvážená strava veľmi dôležitá. Okrem toho sa zaujímam o módu a módne trendy, rada cestujem a snažím sa z každého dňa vyťažiť maximum!