Aký je rozdiel medzi CRM a ERP?
Softvéry ERP a CRM sú cenné nástroje, ktoré môžu zefektívniť vaše podnikanie. Hoci oba nástroje zvýšia celkovú ziskovosť vášej firmy, softvér CRM vám pomôže spravovať zákazníkov, zatiaľ čo ERP sa zameriava na obchodné procesy v rámci celej organizácie.
Softvéry ERP a CRM sú cenné nástroje, ktoré môžu zefektívniť vaše podnikanie. Hoci oba nástroje zvýšia celkovú ziskovosť vášej firmy, softvér CRM vám pomôže spravovať zákazníkov, zatiaľ čo ERP sa zameriava na obchodné procesy v rámci celej organizácie.
Čo je to CRM?
CRM (Customer Relationship Management) je skratka pre riadenie vzťahov so zákazníkmi. Jedná sa o softvér, ktorý pomáha riadiť interakciu zákazníka s vašou firmou. Sleduje informácie o potenciálnych a existujúcich zákazníkoch, ako aj riadi všetky vaše predajné procesy.
Hlavným cieľom systému CRM pro firmy je zabezpečiť, aby boli potreby zákazníkov splnené včas a efektívne. Tým sa zabezpečí, že ich spokojnosť sa bude udržiavať na vysokej úrovni.
Výhody:
- Sledovanie zákazníkov a histórie ich objednávok
- Automatizácia marketingových kampaní a služieb zákazníkom
- Identifikácia obchodných príležitosť
- Zefektívnenie predajných procesov
Čo je ERP?
Na rozdiel od softvéru CRM, ktorý riadi vzťahy so zákazníkmi, jednoduchý ERP systém pomáha riadiť všetky aspekty vášho podniku. ERP (Enterprise Resource Planning) alebo plánovanie podnikových zdrojov spája finančné a prevádzkové systémy do jednej centrálnej databázy. To umožňuje zefektívniť obchodné úlohy a procesy, ako aj zdieľať bezchybné informácie v rámci celej organizácie.
Výhody
- Prepojenie a integrácia všetkých oddelení v rámci organizácie
- Zdieľanie údajov medzi oddeleniami s cieľom zefektívniť procesy
- Zníženie nákladov na nákup
- Lepšie plánovanie projektov
- Presnosť finančných údajov
Potrebujem CRM, ERP alebo oboje?
Takmer všetky výrobné spoločnosti, od malých podnikov až po veľké, potrebujú oba systémy. CRM sa zameriava na predajnú stránku organizácie, zatiaľ čo systém ERP je integrovaný a implementovaný vo viacerých oddeleniach. Každý z nich slúži svojmu jedinečnému účelu a oba vám pomôžu zlepšiť efektivitu, znížiť náklady a zvýšiť ziskovosť.
Foto: elements.envato.com