Nastavením Google Ads ešte nič nekončí: prečo by sa vám o reklamu mal starať profík?

Veľa začínajúcich podnikateľov si myslí, že nastaviť si a spravovať online reklamné PPC systémy je jednoduché. Zaregistrovať sa, dobiť kredit a začať vďaka online sprievodcom s prvou kampaňou nie je ešte nič zložité, sklamanie však nastáva po tom, ako po vyčerpaní kreditu zistíte, že reklama neprináša žiadne výsledky. Ako sa vyhnúť neúspechom a aké riešenia máte k dispozícii v prípade, že na to nechcete byť sami?
Keďže jednou z najrozšírenejších PPC platforiem je práve Google Ads, zameriame sa v tomto článku práve na ňu a prezradíme vám, prečo tak veľa inzerentov dosahujete v skutočnosti slabšie výsledky a nevyužíva potenciál reklamy naplno. V prvom rade si treba uvedomiť, že správa Google Ads je samostatnou a celkom náročnou disciplínou, ktorá si vyžaduje prakticky neustále vzdelávanie. Napokon, v prostredí Google Ads dochádza mesačne v priemere až 4 zmenám, takže to, čo sa naučíte dnes, môže byť už o rok zásadne inak. Tento čas ani kapacitu pochopiteľne ako podnikateľ jednotlivec mať nikdy nebudete a tak všetky prípadné zmeny ani nemáte šancu podchytiť.
Riešenie č. 1: Zavolať si odborníka na nastavenie
Ak si uvedomíte svoje vlastné časové limity, zrejme vám napadne obrátiť sa na profíka, ktorý vám kampane v Google Ads nastaví a vy si ich potom budete už iba spúšťať. Iste, môžete ísť aj týmto spôsobom, no je to to isté ak by ste povedzme 10 rokov využívali jednu jedinú grafiku na billboarde, jeden PR článok či dokonca jeden a ten istý televízny spot. Skrátka, časom vám aj tá najlepšie nastavená PPC reklama prestane prinášať očakávané výsledky.

Riešenie č. 2: Pravidelná spolupráca, vyhodnocovanie a konzultovanie
Aby vám PPC reklamy prinášali požadované výsledky a aby ste iba „nepálili“ peniaze za návštevnosť, ktorú nepremeníte na platiacich zákazníkov, potrebovať budete spoľahlivého odborníka. Napriek sľubom a odbornosti by ste však PPC agentúram nemali iba slepo dôverovať, ale dôkladne si preštudovať každý jeden report a sledovať výkonnosť svojich kampaní.
Online prostredie je veľmi dynamické a preto je prakticky vždy možné dosahovať ešte lepšie výsledky. Zásadným prínosom môže byť aj využitie služieb externého e-commerce konzultanta z www.davidkrumpar.sk, ktorý vďaka „out of the box“ prístupu odhalí optimalizačné príležitosti, na ktoré by ste sami neprišli.

Foto: elements.envato.com