Funguje vaša marketingová stratégia? Naznačí vám to aj konverzný pomer

Začínate s e-shopom, prípadne zlepšujete prezentačný web a chceli by ste vedieť, ako merať úspešnosť? Všímať si samotnú návštevnosť nestačí a omnoho efektívnejším spôsobom, ako sa dozvedieť, či sa vám darí, je vyhodnocovanie konverzného pomeru. Toto sú dôvody, prečo by konverzný pomer nemal chýbať medzi sledovanými ukazovateľmi.
Čo je želanou konverziou?
Ak si objednáte službu tvorba woocommerce webu, výsledkom bude moderná webová stránka alebo e-shop pripravený na to, aby vám prinášal zisk. Technicky spoľahlivé riešenie a prívetivý dizajn však zďaleka nie sú jedinými ingredienciami na dosiahnutie úspechu. Okrem dostatočne atraktívnej ponuky je potrebné prilákať na váš web dostatok relevantných návštevníkov a v súlade so stanovenými cieľmi ich na stránke nasmerovať presne tam, kam potrebujete.
Správne nastavená marketingová stratégia znamená, že svoje online aktivity nevymýšľate len tak podľa pocitov, ale máte vytýčené ciele a definované nástroje, pomocou ktorých ich dosiahnete. Súčasťou marketingovej stratégie je však aj správne vyhodnocovanie jednotlivých ukazovateľov, aby ste vedeli, či sa uberáte správnym smerom. V rámci stratégie je potrebné mať stanovené, čo sú požadované konverzie. V prípade e-shopu ide najčastejšie o dokončenie objednávky, pri prezentačných weboch ale môže ísť napríklad o kliknutie na odkaz, žiadosť o cenovú ponuku či vyplnenie kontaktného formulára.

Prečo potrebujete poznať konverzný pomer?
Chcete vedieť, či je vaša ponuka dostatočne atraktívna? Potrebujete rozšíriť databázu odberateľov newslettera a zistiť či vaše kampane prinášajú želané výsledky? Prezradí vám to práve konverzný pomer. Vôbec pritom nejde o zložité počítanie, povedzme, že máte e-shop, ktorý za deň navštívi 100 návštevníkov a títo u vás dokončia 2 objednávky. To znamená, že konverzný pomer za daný deň je 2 % a vyjadruje, z koľkých návštevníkov sa stali platiaci zákazníci.
Na dosiahnutie väčšej výpovednej hodnoty týchto údajov jednoznačne odporúčame sledovať konverzný pomer za dlhšie časové obdobie, alebo tak, aby ste dokázali vyhodnotiť konkrétnu reklamnú kampaň. Prídete tak na to, či zľavnené ceny, doprava zdarma alebo napríklad vernostný program skutočne prispievajú k vyšším predajom. Zaraďte konverzný pomer medzi pravidelne sledované KPI a veríme, že zvýšenie efektivity vášho webu bude len otázkou krátkeho času.

Foto: elements.envato.com