Denník N

#PrayForParis… lebo som človek a chcem sa vyjadriť

„Tí, ktorí vás prinútia veriť v nezmysly vás prinútia spáchat tie najväčšie zverstvá“

Pretože som predovšetkým človek

Poviem svoj subjektívny názor, ako mladý človek. Prosím chápte, že je to moja subjektívna optika, súvisí s tým, čo som si prežil a v akom prostredí sa pohybujem. Som kresťan. Som humanista a deista, považujem sa za svetoobčana. Pracoval som v Anglicku, Maďarsku, Turecku. Pohybujem sa v medzinárodnom prostredí a veľa lietam. To je moja optika a tak chcem žiť. Trápi ma čo sa deje vo všetkých miestach na svete, lebo všetci sme ľudia. Mne je jedno v čo ľudia veria a čo robia doma v spálni, pokiaľ sú dobrí ľudia a rešpektujú hodnoty ako sloboda a demokracia. Chápeme sa? Možno som veľký idealista a budete sa mi smiať. Neviem, ale verím v dobro ľudí a chcem sa vyjadriť viac, ako len jedným statusom.

Compassion_FuneralCall

Pôvodne som sa nechcel k tomuto vyjadrovať, kedže ako mladý človek aktívny v politike, nechcem ani prinajmenšom zneužívať túto smutnú situáciu. Nechcem to spájať s politikou, aj keď vieme, že politika to musí riešiť. Musím sa však vyjadriť, lebo toľko nenávisti a hádok, ktoré som videl na Facebooku medzi svojimi priateľmi som už dávno nezažil. Nehovoriac o tom, že niektoré komentáre boli za hranicou môjho zmýšlania.

Faktom zostáva, že Európa čelí výzvam, ktoré sú dôsledkom jednak prirodzeného kolobehu dejín (migrácia obyvateľstva) a jednak dôsledkom zahraničnej politiky Európskych mocností (Arabská jar, vojna v Iraku, vojna v Afganistane atď.). Nie je cieľom tohto blogu dávať politické vyhlásenia, ani riešenia na situáciu. Príliš komplexný problém a ja nie som taký lumen. Som len niekto, koho to úprimné trápi a cítim potrebu sa o môj pohľad s Vami podeliť., priatelia.

Terorizmus tu bol a bude

Terorizmus nie je ideológia. Nedá sa proti nemu bojovať. Terorizmus je taktika boja, ktorá je v našej spoločnosti prítomná počas celej histórie ľudstva. Nie len islamistický fanatici sú teroristi, aj keď momentálne sú asi najviac médializovaní a najaktívnejší. Súvisí to však s geopolitickou situáciou na blízkom východe, ktorá bola bohužial vytvorená a eskalovaná svetovými mocnosťami po 11.septembri 2001. Zoznam teroristických útokov nájdete tu: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents,_2015

Islam sa nerovná terorizmus

Islam je náboženstvo. Náboženstvo samo o sebe nie je násilné a zabudnime teraz na tú frázu, že moslim môže zabiť „neveriaceho“. Buďme normálny a neverme všetkému, čo počujeme. Je to „bullshit“.  Ak je niekto zlý človek, bude páchať zlé činy, či je kresťan, žid alebo moslim. Islamský štát sú militantní fanatici, ktorí nemajú nič spoločné s islamskou vierou, alebo so zdravým rozumom. Nie sú reprezentantmi moslimov, ani arabov, ani kurdov, ani Turkov. Rovnako ani Ku Klux Klan neboli reprezentanti kresťanov.

Teroristické útoky v Paríži sú útokom na našu ľudskosť, na európske hodnoty humanizmu a na fundamentálne hodnoty islámu. Skutočnosť, že vrahovia z Paríža pri svojom besnení volali meno Božie, nie je dôkazom ich spätosti s islámom, ale len ich úbohou snahou ospravedlniť vlastné neľudské činy. Chcú rozdúchať oheň iracionálneho nepriateľstva medzi občanmi Európy. Nedovoľme im to!“ stojí vo vyhlásení Islamskej nadácie na Slovensku. Celé stanovisko nájdete tu:  http://www.islamonline.sk/2015/11/vyhlasenie-islamskej-nadacie-na-slovensku-k-teroristickym-utokom-v-parizi/

Islamský štát niekto vytvoril, vycvičil a financoval. Tam treba smerovať svoje otázky a podniknúť všetky možné kroky, aby sme ich zničili a postavili pred súd. Tí, ktorí majú záujem rozviť túto myšlienku ďalej odporúčam video profesora Rezu Aslana v CNN, kde odpovedá na otázku,či islam promuje násilie. Video nájdete tu: https://www.youtube.com/watch?v=Bwdhib-bZ-s

Mýtus o ochrane Slovenska

Monitorujeme každého jedného moslima, ktorý sa nachádza na území SR.“ Prečo vytvárame nepriateľa?

Hanbím sa za niektorých ústavných činiteľov, ktorí nemajú úctu k ničomu a situácie zneužívajú vo svoj prospech. Dnes každý rozumný a uvedomelý človek rozpráva o teroristickom akte, nie o plotoch na hraniciach. Je namieste sa zamyslieť, čo sú tendenčné reči a čo reálne zvládneme. Na príklade preletov malých lietadiel cez údajne najlepšie zabezpečenú shengenskú hranicu s Ukrajinou sa mi to veľmi nezdá. Rovnako vyčíňanie vraha Harmana v Devínskej Novej Vsi, ktorý hodinu strieľal kým ho zneškodnili sa mi nezdá, že sme super pripravený. Sami sebe sme nepriateľom, netreba hľadať vonkajšieho nepriateľa. Taký stav spoločnosti sme tu už v minulosti mali…

Mixovať však teroristický útok s utečencami/migrantami je buď diletanstvo, alebo vedomé zavádzanie. Utečenci utekajú presne pred tým istým terorizmom. S tým rozdielom, že napríklad v Sýrii teroristi vraždia už roky. Vy by ste neutiekli? A keby ste utekali, tak svoje auto, mobil, tablet, by ste nechali doma? Teroristi z Paríža poznali prostredie, boli vycvičení a pripravení na tento útok. Terorizmus tu bol aj bez migračnej vlny a nie je jej dôsledkom. Breivik, 9/11, Boko Haram, IRA, PKK atď. https://sk.wikipedia.org/wiki/Terorizmus

Zmena fotky nepômože

Áno, nepômože, ale prečo nás to draždi tak, že potrebujeme na tých ľudí útočiť? Načo ďaľšia nenávisť? Ja osobne som svoju fotku nezmenil, lebo to by som ju musel meniť skoro každý deň, ale chápem ľudí, čo tak urobili. Prejavili ľudskosť. Samozrejme francúzsko a francúzska kultúra je im bližšia, ako napríklad libanonská, kde boli útoky vo štvrtok. Nie je však dôvod polarizovať sa a útočiť jeden na druhého, len kvôli názoru. Uvedomte si, že cieľom fotky nie je zabrániť terorizmu, cieľom je prejaviť solidaritu, podporu, či úctu. Je to už na svedomí každého jedného z nás. Nesúďme, prosím.

V tme potrebujeme svetlo

Cieľom terorizmu je vyvolávať strach a nenávisť. Ak začneme teraz šíriť nenávisť a obviňovať migrantov, moslimov, židov, ameriku, tak teroristi dosiahli to, čo chceli. Stále sa bavíme o našich európskych hodnotách, ktoré treba chrániť. Prosim uvedomte si, že tie hodnoty sú aj to, že každí ma právo na život, všetci máme právo na svoju vieru, teroristi právo na spravodlivý proces atď.  „Zjednotení v rozmanitosti“ s prísľubom mieru a prosperity. Na tom bola vybudovaná Európa. Ak teraz niekto hovorí o tom, že „zakázať islam“ a „vyhnať Arabov z Eúropy“ je to u mňa duševne malý človek a rovnaký barbar ako bojovník IS, ktorého vidíme z hlavných správ ničiť kultúrne dedičstvo na jeho území. Nenávisť plodí len nenávisť a jedine svetlo nás dokáže vyviesť z tmy. Nedostanme sa do stavu kedy „človek človeku vlkom“

Európa nezaniká

Európa nezaniká ako ju poznáme. Bude žiť ďalej. Aj amerika žije ďalej po 11. Septembri 2001. Nemyslím si, že je vhodné šíriť poplašné správy. Európa sa potrebuje zjednotiť nájsť pokoru a riešenia. Ja osobne neviem teraz napísať, čo presne urobiť, nie je to mojím cieľom, priatelia. Faktom však je, že tu máme vojny, ktoré vyháňajú ľudí z domovov a treba ich zastaviť.  Európska Únia musí prejaviť svoju životaschopnosť a riešiť svoju azylovú politiku, prístup k medzinárodnej diplomacii, prístup k utečencom, postoj k Sýrii, či Rusku. Bez toho to pôjde asi len veľmi tažko.

Na záver. Úprimnú sústrasť obetiam v Paríži. #PrayForParis #PrayForWorld #RestoreHumanity #StopWars

Teraz najčítanejšie