Denník N

Ako sa zbaliť na dovolenku rýchlo a efektívne?

Človek by povedal, že zbaliť sa na dovolenku je jednoduché. Ja však viem, že to nie je až taká hračka. Nezabudni na pas, občiansky, peniaze, opaľovacie krémy či lieky, radia mi vždy známi. Ale čo oblečenie? Čo si mám zbaliť, keď chcem vyzerať dobre a zároveň nechcem so sebou ťahať ťažký kufor? Našťastie som prednedávnom objavila čaro kapsulového šatníka a na dovolenku sa vždy zbalím rýchlo a efektívne.

Ako vytvoriť kapsulový šatník na dovolenku?

Každý z nás si dovolenku predstavuje inak. Niektorí milujeme oddych pri mori a iní túžia po malom dobrodružstve a objavovaní krás prírody. Pri tvorbe kapsulového šatníka je dôležité myslieť najmä na cieľ cesty a aktivity, ktoré tam plánujete. Nie je na škodu si pozrieť aj počasie v cieľovej destinácii a podľa toho prispôsobiť šatník. Dbajte najmä na to, aby ste v kufri mali čo najmenej kúskov, ktoré sa dajú výborne kombinovať. Dopredu si premyslite ako budete kombinovať farby v oblečení a či vybrané kúsky spolu ladia. Tak zabezpečíte, že počas dovolenky dokážete zažiariť vo viacerých jedinečných outfitoch.

Čo nikdy nechýba v mojom kapsulovom šatníku na dovolenku?

Určite viete, že priestor v kufri je veľmi vzácny. Najmä keď zvážite fakt, že prvé priečky zvyčajne obsadia pomôcky z lekárne, opaľovacie krémy a iná povinná výbava a až potom príde rad na oblečenie. Tiež sa mi to zo začiatku pripadalo veľmi komplikované, avšak časom som si vytvorila zoznam praktických kúskov oblečenia, ktoré sa medzi sebou výborne kombinujú:

  • ľahké šaty – všestranný kúsok, ktorý si môžete obliecť na pláž, ale aj na večeru do mesta,
  • dvojdielny komplet nezaberie veľa miesta a môžete ho nosiť spolu alebo v kombinácii s inými kúskami,
  • pohodlné šortky v neutrálnych farbách alebo z rifľového materiálu sa dajú jednoducho kombinovať,
  • jednoduché topy, s ktorými vytvoríte hneď niekoľko outfitov,
  • sako alebo teplejšia košeľa v univerzálnej farbe bude ladiť s ostatnými outfitmi, a zároveň príjemne zahreje pri večernom ochladení,
  • jednoduché sandále na pláž aj do mesta,
  • pohodlné tenisky na objavovanie krás,
  • klobúk ochráni pred slnkom a zároveň dodá outfitu šmrnc,
  • kabelka alebo ruksak, do ktorého sa zmestí všetko potrebné.

Teraz najčítanejšie

Silvia Machotková

Odjakživa sa snažím starať o svoje zdravie - cvičím, varím samé zdravé dobroty a študujem, čo je pre moje telo prospešné a čo nie je. Verím, že pre náš život je pohyb a vyvážená strava veľmi dôležitá. Okrem toho sa zaujímam o módu a módne trendy, rada cestujem a snažím sa z každého dňa vyťažiť maximum!