Denník N

Co je phishing? A jak neztratit peníze při online podvodu?

Můžeme říkat, že my bychom nenaletěli, podvody jsou však stále sofistikovanější.

 

❧ Obsah
01:28 – Stretávate sa s praktikami podvodníkov často?
03:39 – Ktorú z týchto praktík považujete aktuálne za najnebezpečnejšie?
07:17 – Aká je podstata phishingových útokov?
12:40 – Kedy by mala človeku zablikať bezpečnostná kontrolka?
16:15 – Aké sa stali podvody na Slovensku v reálnom, fyzickom svete?
18:25 – S akými konkrétnymi prípadmi ste sa stretli v poslednej dobe? Podarilo sa získať peniaze späť?
26:51 – Ako robiť prevenciu?
33:42 – Nie je problém vo zvyku ľudí počúvať autority?
37:11 – Aké sú základné atribúty manipulatívneho útoku?
41:00 – Aké sú trendy? S čím sa dalo stretnúť v minulosti a s čím dnes?
43:12 – Zvýšil covid a s ním spojený home office množstvo ľudí poškodených phishingom?
47:48 – Existujú otázky, ktoré si môžem položiť a ktoré indikujú, či som náchylnejšie sa nechať podviesť?
51:36 – Záleží na technológiách, ktoré používame?
55:10 – Čo ešte nezaznelo?

Teraz najčítanejšie

Jiří Ščobák

Pocházím z Prahy, déle, než polovinu života jsem v Bratislavě. Calleruji square dance, rád cestuji, fotografuji. Baví mě zoologie, archeologie, antropologie, historie, evoluce a etologie. Doma mám 30 akvárií nebo miniakvárií. Sbírám filmy, přibližně polovinu z toho, co vidím, tvoří japonská, jihokorejská nebo čínská kinematografie. Komentuji na ČSFD (jirka_šč). Sbírám akvarijní rostliny, moje akvária jsou low-tech. Mám ženu a tři dcery. Moje firma organizuje soutěž finančních produktů Zlatá minca. Od roku 2006 bloguji na Sme, teď jsem také na blogu N.