E-commerce segmentu sa v roku 2022 príliš nedarí, čo je dôvodom a ako si pomôcť?

Uplynulé dva roky poznačené pandémiou spôsobili prudký nárast obratov v e-commerce segmente. Tým, že nakupovanie v off-line svete bolo pravidelne obmedzované, e-shopy mávali ešte viac objednávok ako v hlavnej predvianočnej sezóne. Rok 2022 sa však nesie v znamení obrátenia trendu a mnohé e-shopy túto zmenu nemusia ustáť. Ako môžete zlepšiť svoje šance na úspech?
Ak sa vám s e-shopom v uplynulých mesiacoch príliš nedarilo a objednávok vám chodí stále menej, nemusíte zúfať. Otvárali sa obchody, uvoľňovali opatrenia, začala sa vojna u našich východných susedov a okrem toho ľudí straší aj vysoká inflácia. Všetky tieto faktory ovplyvňujú to, že mnohým e-shopom sa v súčasnosti príliš nedarí. V podobnej situácii vám nemusí pomôcť ani tá najlepšia marketingová agentúra, pretože zázračný recept na podobné situácie skrátka neexistuje. Môžete však vyskúšať niektoré opatrenia na zmiernenie negatív spojených s poklesom objednávok.
Identifikujte slabé miesta vášho podnikania
Ak všetko naznačuje tomu, že pokles objednávok nie je iba sezónnou záležitosťou, je načase konať. Najskôr však bude potrebné dôkladné zhodnotenie súčasného stavu. Identifikujte všetky slabé miesta vašich procesov, čím viac ich odhalíte, tým skôr budete môcť pracovať na ich zlepšení.

Prehodnoťte marketingovú stratégiu
Tak ako sa menia nálady na trhu a medzi spotrebiteľmi, tak by ste mali prispôsobovať aj svoje marketingové aktivity. Ak sa vás nejaká verejne diskutovaná téma týka, nebojte sa k nej zaujať postoj. Vymyslite tiež, ako by ste mohli pomôcť ľuďom v tom, čo práve prežívajú. Ak sa už roky opierate o rovnakú marketingovú stratégiu, tak práve teraz je ten správny čas na jej prehodnotenie.
Nebojte sa optimalizačných príležitostí
Držať sa tvrdohlavo zabehnutých procesov nemusí byť tou správnou cestou najmä, ak sa pomery na trhu výrazne zmenia. Vďaka uplynulým dvom rokom majú mnohí majitelia e-shopov „veľké oči“, no tie časy sú aspoň nateraz preč. To však nemusí znamenať koniec, práve naopak, hovorí sa, že každá kríza v sebe skrýva príležitosť. V rámci procesu, ktorý si môžete nazvať aj ako akcelerácia e-commerce, dôkladne identifikujte optimalizačné príležitosti a nebojte sa pustiť do ich implementácie.
Foto: elements.envato.com