Denník N

Nekonečná cesta cez pohorie Atlas – Maroko

Cesta trvala neuveriteľných 4 hodín cez pohorie a ďalšie 3 hodiny sme šli až k púšti Sahare. Vyznie to ako poriadna nuda ale naozaj mňa to nesmierne bavilo pozerať z okna auta.

Ak sa rozhodneš cestovať do Maroka určite odporúčam objavovať aj okolitú prírodu, či už hory alebo púšť. Patríš medzi milovníkov hôr tak vyraz na nejaký menší výlet do pohoria Atlas. Ak nemáš čas sa tam zastaviť a vydať na túru užiješ si aj cestu autom cez pohorie. Teda ak ti nebýva zle pri dlhej ceste plnej zákrut. Ja osobne som nešla na žiaden hike ale šli sme z Marrákešu na púšť. A na Saharu musíš prejsť pohorím Atlas a bol to teda krásny zážitok. Cesta trvala vyše 4 hodiny cez pohorie a ďalšie 3 až k Sahare. Vyznie  to ako poriadna nuda ale naozaj mňa to nesmierne bavilo pozerať z auta von na tú cestu a okolie. Príroda, samozrejme, veľmi odlišná od tej našej. Cédrové a olivové háje, kamene, skaly, občas vysokohorské dedinky a pouličný, lokálny predajcovia. Predávali med, arganový olej,  šperky, kamene, minerály, hlinené výrobky, no proste všeličo čo by mohlo zaujať turistov prechádzajúcich okolo,  smerom na Saharu. Po ceste sme sa zastavili aj na kávu a na obed v reštaurácii s krásnym výhľadom na okolité hory. Vo výške asi 2260m.n.m sme sa zastavili na vraj známom horskom priesmyku Tizi-n-Tichka, kde krásne vidieť cestu a serpentíny. Daj si však pozor ak cestuješ po Maroku v zimných mesiacoch môže byť táto cesta zavalená snehom.Budem rada ak checkneš aj môj blog :

https://plnouparouvpred.blogspot.com/?m=1

Teraz najčítanejšie

Barbora Suráková

Volám sa Barbora a mám 24 rokov. Som veľkým milovníkom písania, cestovania a prírody. Blogujem už niekoľko rokov ale stále iba ako hobby no veľmi ma to baví.