Denník N

D. S. Whitney: Rodinná bohoslužba (Čitateľský denník 43/2022)

„Týden předtím, než musel velitel Husband spolu sposádkou letu do karantény, své ženě Evelyn řekl: ‚Chci pro Lauru a pro Matthewa udělat video, na které se budou moct každý den dívat, až budu na oběžné dráze. Chci, aby děti vědely, jak moc je mám rád a že na ně budu každý den myslet.‘ Na začátku videa, které Husband natočil pro svého sedmiletého syna, říká:

Ahoj, Matthewe. Chci ti říct, jak moc tě mám rád. Tohle video jsem natočil proto, abychom se ty a já, až budu ve vesmíru, mohli společně každý den modlit. Takže teď se dívám do tvé knížky čtení na každý den a začínám 16. ledna, tedy v den, kdy odstartujeme. Budu tuhle knížku postupně číst včetně biblických veršů a budu to dělat stejně, jako když spolu sedíme každý den tady na gauči. Chci to tak, protože tě mám tolik rád. A tvé sestře taky nahraju takové video.“

Pred troma rokmi som pri jednom knižnom stánku držal v rukách Rodinnú bohoslužbu a zvažoval, či si ju pridať na v tom čase už povážlivo vysokú kôpku zakúpených publikácií. Odložil som ju s tým, že toho už mám predsa len trocha veľa a moja peňaženka nie je bezodná. No a potom prišiel covid.

Pandémia nás do veľkej miery odtrhla od našich duchovných spoločenstiev a práve táto kniha od D. S. Whitneyho by určite mnohým domácnostiam pomohla. Na minimalistickom priestore sedemdesiatich strán totiž rozoberá zbožnosť, ktorá sa nachádza presne uprostred tej osobnej a komunitnej.

Na základe biblických textov a príklade osobností cirkevných dejín ako Augustín, Ján Zlatoústy, Martin Luther či Charlesa Spurgeona ukazuje dôležitosť krátkej rodinnej bohoslužby zloženej z každodennej spoločnej modlitby, čítania Biblie a spevu. Whitney ponúka aj niekoľko jednoduchých formálnych tipov, ale za základ považuje jednoduchú túžbu oslavovať Boha, ďakovať mu a tráviť spoločný čas ako rodina. Veď — slovami Jonathana Edwardsa — každá kresťanská rodina by mala byť ako maličká cirkev.

PS: Americký astronaut Rick Husband zahynul na palube raketoplánu Columbia, ktorý sa rozpadol po vstupe do zemskej atmosféry 1. februára 2003.

D. S. Whitney: Rodinná bohoslužba
Didasko 2017
87 strán
*
90 %

Čitateľský denník vo forme podcastu môžete počúvať na:
Spotify, SoundCloude, Apple alebo Google podcasts.

Moju výtvarnú tvorbu môžete sledovať na:
Facebooku alebo webe.

Teraz najčítanejšie