Denník N

Prečo je Blaha ticho o hlasovaní o vstupe Fínska a Švédska do NATO?

Ľuboš Blaha, foto N – Tomáš Benedikovič
Ľuboš Blaha, foto N – Tomáš Benedikovič

Neviem ako vy, ja mám občas takú úchylku, že si prečítam tie žvásty, čo píše Ľuboš Blaha. Nie je to ľahké čítanie, je plné hnevu, klamstiev a hier na city a pudy. Celý 27. september som však očakával, s čím príde Blaha tentokrát.

Kto by náhodou nevedel, v tento deň parlament schválil vstup Fínska a Švédska do NATO. Z poslancov Smeru hlasovali všetci za, okrem neprítomných Blahu, Podmanického a Galisa. Dokonca aj Fico, veľký kritik NATO a Západu hlasoval za rozšírenie. Preto som bol tak zvedavý, čo k tomu Blaha napíše. Prečo on vlastne neprišiel? Bál sa, že bude musieť hlasovať rozumne, teda za? To by mu jeho fanúšikovia isto spočítali!

Ľuboš samozrejme niečo napísal. Bol to popis rozpravy Roberta Fica, kde „konečne na pôde NR SR zaznela štátnicka výzva k mieru“. A potom dodal: „My sme vojnu nechceli. Nikdy. Žiadnu. A nikdy žiadnu vojnu nebudeme obhajovať“. Toto ma dotlačilo k slzám, keďže Blaha od 24. februára nič iné nerobí, len vojnu obhajuje. A ešte nezabudol dodať, že von der Leyenová (opäť si poplietol meno) vo svojom príhovore nespomenula mier. Toto už vyvrátil minister obrany Jaroslav Naď a pozval fínskeho a švédskeho veľvyslanca na koňak, ktorý mu je za toto klamstvo dlžný Fico. Aké krásne.

No a k prijatiu Fínska a Švédska do NATO nič. Akosi zabudol. Čo je zaujímavé, pretože Ľuboš obvykle napíše aj tri-štyri príspevky denne a tvári sa, že mu nikdy nič neujde.

V jednom zo svojich posledných príspevkov (ako inak, bezrozumne očíslovaných) napísal, že nebyť Západných mocností, na Ukrajine už mohol byť mier. Tu sa ale naplno ukázalo, akú zničenú klávesnicu už pán Blaha má, keďže určite chcel napísať, že nebyť Ruska, na Ukrajine už mohol byť mier.

Príspevok je plný iných blbostí, ako napríklad aprílová dohoda, že Rusko si nechá Krym a Donbas a odíde z Ukajiny – toto je presne ten mier, ktorý nikdy nemohol existovať, keďže Rusko ho nechce. Rusko chce pre seba odtrhnúť kus inej krajiny a pritom zabíjať a znásilňovať jej obyvateľov. A vraj by Ukrajina mala sľúbiť, že sa nebude uchádzať o členstvo v NATO. Ako hovorím, Ľuboš píše samé blbosti.

Som si istý, že mieru sa dočkáme. Takého, aký si praje Ukrajina. Pretože už dnes celý svet (aj Putin) vie, že Rusko vojnu prehralo.

Teraz najčítanejšie

Tomáš Paulďuro

Som nahnevaný občan Slovenskej republiky, pretože aj keď som sa zúčastnil protestov Za slušné Slovensko, do dnešného dňa mi neprišli od Sorosa žiadne peniaze. Okrem iného som spoluzakladateľ občianskeho združenia Vivat Vero, ktoré sa snaží spraviť zo Slovenska lepšie miesto. Naším prvým projektom je Antivýtrus, rozšírenie do webového prehliadača, ktoré užívateľa chráni pred konšpiračným a zavádzajúcim obsahom.