Denník N

Volebné debaty na TA3 majú zlú štruktúru.

Oceňujem snahu TA3, že sa snažia voličom predstaviť ich kandidátov. Priebeh debaty ale tomu veľmi nepomôže. Celý čas sa venujú tomu, čo sa stalo a čo si o tom účastníci debaty myslia. Väčšina z nich opakuje to isté, čo sme si prečítali a počuli kde kade.

Keby som ja robil štruktúru daných diskusií, tak prvú polovicu by som nechal v súčasnom prevedení – komentuje to, čo sa stalo. V druhej polovici by som v tretej štvrtine otváral témy ako je životné prostredie, umenie, komunita. Mám pocit, že toto sa v diskusiách vôbec nerieši. Potvrdzuje to len to, že napríklad životné prostredie z politikov takmer nikoho nezaujíma.

Poslednú štvrtinu by som nechal na to, aby kandidáti hovorili o svojom volebnom programe a o tom, čo chcú urobiť ako prvé, druhé, tretie aj s konkretnými spôsobmi riešenia či realizácie a aj s finančným krytím. A tam by sa ukázalo, kto na to má a kto je len nejakou nastrčenou bábikou bez základných znalostí.

Teraz najčítanejšie