Toto sú 3 neklamné znaky toho, že potrebujete e-commerce audit

Spustiť e-shop alebo iný profesionálne ladený web môže byť otázkou niekoľkých dní. Jeho postupné vyladenie je však už behom na dlhú trať a zároveň zahŕňa množstvo rôznych procesov.
V takom prípade nie je nič výnimočné, ak niečo zanedbáte a prehliadnete. Audit e-commerce je užitočnou službou na začiatku ale aj počas online podnikania a ocenia ho všetci, pre ktorých je práve web hlavným predajným kanálom. Pozreli sme sa na tri konkrétne prípady, kedy vám audit ukáže tú správnu cestu.
Váš web neprináša požadované výsledky
Tvorba wordpress webu je považovaná za relatívne jednoduchú a tak sa možnosť vytvorenia nového webu či e-shopu otvára omnoho väčšiemu publiku. Automaticky to však neznamená, že sa vám v online priestore aj bude dariť. Práve naopak, veľmi častým scenárom je, ak web či e-shop neprináša požadované výsledky. Skúsiť môžete optimalizáciu pre vyhľadávače alebo PPC reklamy, no ani tak nemáte zaručený úspech. V rámci e-commerce auditu sa potom odporúčame zamerať na používateľskú prívetivosť stránky, vnímanie vašej značky, prepojenie so sociálnymi sieťami, pričom výsledkom by mala byť identifikácia konkrétnych optimalizačných príležitostí.

Návštevnosť webu stále klesá
Ako sme už spomenuli, e-commerce audit zďaleka nie je službou iba pre začiatočníkov. Vhodný je aj pre zabehnuté weby, ktorým sa darilo, no z nejakého dôvodu sa tento stav zmenil. Po vylúčení externých faktorov je potrebné hľadať príčinu práve v samotnom webe. Môže ísť o pomalé načítavanie stránok, nesprávne zobrazovanie či nedostatočné SEO, odpovede vám poskytne práve kvalitný audit.
Web je často nedostupný
Dostupnosť webu je dôležitým faktorom, ktorý môže ovplyvniť nielen vaše pozície vo vyhľadávaní, ale aj vnímanie zo strany vášho publika. Napokon, kúpili by ste si niečo v e-shope, ktorý býva často nedostupný? Kvalitne spracovaný audit sa dotýka aj týchto tém a zistíte vďaka nemu, aké kroky máte podniknúť na zlepšenie situácie.

Foto: elements.envato.com