Denník N

Kríza spoločnosti

Kríza spoločnosti

            Momentálne žijeme na Slovensku v dobe kedy už nič nie je garantované. Nikdy som si nemyslel, že sa niekedy budem musieť zamýšľať nad tým, že si musím dať pozor pri používaní elektrickej energie alebo, že by som musel mať strach, že čo bude počas zimy v prípade, že by nebolo dostatok plynových zásob pre všetkých obyvateľov Slovenska. Keď mi dedko rozprával príbehy ako v minulosti celá rodina sedela v jednej izbe, ktorú si zohrievali tak som si nikdy nemyslel, že sa dožijem obdobia, že to sa stane skutočnosťou.

 

Zdroj: Unsplash , Elyssa Fahndrich

          Jedna kríza nasleduje druhú. Začalo to Covid-19, vojna na Ukrajine, inflácia, energetická kríza a momentálne mi príde, že skôr zažívame krízu spoločnosti. Pozrime sa na udalosti v poslednom období obrovské množstvo nehôd na cestách z dôvodu užitia alkoholu. Množstvo mladých životov, ktoré sa bohužiaľ už nenachádzajú medzi nami.. Veľmi ťažko sa mi píše ale už som to musel dať von zo seba. Najviac ma ale mrzí, že sme dospeli k tomu, že mladý človek sa rozhodne, že zavraždí mladých ľudí len z dôvodu lebo mali inú orientáciu ako je „mainstream“. Chápem tomu, že otázka ohľadom LGBT-i komunity je zložitá. Rozumiem, že väčšina spoločnosti jednoducho nedokáže prijať . Viem akceptovať aj to, ak ich niekto odsúdi ale nedokážem pochopiť, že to zašlo až tak ďaleko, že len kvôli sexuálnej orientácie budeme schopný zabíjať mladých ľudí. Veľmi ma to mrzí a keď som to počul tak nebolo mi všetko jedno.

          Z môjho pohľadu najväčší problém vidím v tom, že bohužiaľ vysoko postavení ľudia, ktorí majú množstvo sledovateľov (fb,instagram) jednoducho šíria zbytočnú nenávisť. Chápem aj to, že to môže niekomu už jednoducho liezť na nervy , že sa vkuse riešia nejaké základné práva, ktoré mimochodom máme všetci ( Prečo by ich nemohli mať oni? ). Laická verejnosť si povie, prečo by to tak malo byť a akceptujem to. Ale nedokážem akceptovať vraždu len z dôvodu, že majú inú sexuálnu orientáciu.

Dúfam, že sa do budúcna naša spoločnosť posunie a budeme akceptovať všetkých bez ohľadu na rasu,náboženstvo alebo orientáciu.

 

Teraz najčítanejšie

Dávid Izsmán

Som absolventom Univerzity Komenského v Bratislave odbor politológia. V každom jednom blogu  sa snažím slušne vyjadriť svoj názor určite nie je cieľom niekoho uraziť alebo nebodaj zosmiešniť. Ak budete mať nejaké otázky respektíve by ste chceli viesť dialóg kľudne sa mi ozvite na mail.