Denník N

Pan Biskup Orosch, komu tým prospejeme?

Ako povedal pán Gazda: Má to málo lásky a ešte menej pravdy.

Za prvé, nikto nie je nevinný – všetci máme svoje hriechy a slabosti. Avšak spochybňovanie nevinnosti obetí vraždy na Zámockej skôr ľudí nabáda k tomu, že ide o názor „oni si to zaslúžili.“ Po prečítaní celého textu človek zistí, že tomu tak nie je a biskup vraždu odsudzuje, čo považujem za správny postoj. Bohužiaľ, slovník, štýl a neoverené fakty vo vyjadrení môžu nápadne pripomínať rôzne dezinformácie, ktoré sa Slovenskom šíria. Preto, osobne, považujem vyjadrenie Pána Biskupa za veľmi neštastné a miešanie neoverených faktov do toho za veľmi zlé.

Hoci sa jedná o interný dokument, treba, podľa môjho názoru, byť pri publikovaní textov prozreteľný (ang. prudent). Vedieť, kedy je čo vhodné, aký slovník, štýl a spôsob komunikácie použiť tak, aby sme vždy komunikovali pravdu, oddelenú od toho, čo sú možno dojmy a neoverené fakty. Toto sa učíme celý život a aj ja som toho príkladom (nie žeby som takou cnosťou oplýval, skôr opačne).

Nie som zástancom LGBTI+ ideológie, o tom svedčia moje blogy. No snažím sa upozorňovať aj na veci, ktoré ľudí ešte viac odeľujú a uzatvárajú do bubliniek (ako napr. protesty na Pohode). V takýchto prípadoch je o to ťažší dialóg a ľudia následne tvoria slamených panákov. Hlavne, ak do veci ešte zakomponujeme neoverené fakty a začíname konšpirovať. Skúsme voliť slová lepšie, viac súcitiť a pri tom stále hovoriť pravdu. A to platí pre nás všetkých.

Dobrý komentár tuto od p. Gazdu: https://svetkrestanstva.postoj.sk/117894/v-oroschovych-slovach-je-malo-pravdy-a-este-menej-lasky

Teraz najčítanejšie

Ján Čegiň

Študujem PhD v IT, zaujímam sa o filozofiu náboženstva, históriu, apologetiku a teológiu. Konštruktívna kritika a slušná diskusia vítané. Najskôr ma zastihnete na e-maily, keďže FB nepoužívam.