3 dôvody, prečo sa oplatí rozbehnúť vlastný blog

Blogy už dávno nie je možné vnímať iba ako online miesto, na ktoré si len tak napíšete, čo vám práve napadne. Ide o skvelý nástroj, ako zlepšiť povedomie o svojej osobe, svojej značke, podporiť svoje podnikanie či osloviť podobne zmýšľajúcich ľudí. Blogy ako spôsob prezentácie používajú politici, podnikatelia, autori kníh, osoby verejného života, nuž prakticky skoro všetci, ktorí cítia, že majú čo povedať. Prečo sa teda oplatí rozbehnúť vlastný blog aj vám?
Predveďte, čo dokážete
Od nápadu k založeniu blogu nemusí vôbec viesť dlhá cesta. Ak ste sa rozhodli, že stavíte na obsahový marketing a chcete prinášať kvalitný obsah, zamerajte sa na dostupné woocommerce riešenia, ktoré vám to umožnia. Vďaka vlastnému blogu dokážete svojmu publiku ľahko predviesť všetko, čo dokážete. V očiach svojej cieľovej skupiny sa tak môžete ľahko vyprofilovať ako expert na určitú tému alebo činnosť a platí to bez ohľadu na to, či rozbiehate e-shop, alebo ste komunálnym politikom a chcete osloviť potenciálnych voličov. Blog je skvelou príležitosťou ukázať, čo všetko dokážete.
Zlepšite návštevnosť svojej stránky
Účelom blogu môže byť nielen prezentácia vlastných myšlienok, ale aj nenápadná propagácia vlastných služieb či produktov. Navyše, ak sa chcete svojim zákazníkom často prihovárať prostredníctvom blogu, tak práve na vašom webe nemusíte mať dostatok miesta a blogové články sú tým pádom omnoho lepším formátom. Ak sa rozhodnete realizovať audit e-commerce a výsledkom bude, že potrebujete popracovať na svojej prezentácii, spätných odkazoch a budovaní kvalitného obsahu, tak práve blog je tým najlepším spôsobom, ako začať.

Oslovte podobne zmýšľajúcich ľudí
Dobre spracovaný blog vám môže priniesť ešte jednu zásadnú výhodu. Ak ho budete plniť kvalitným obsahom, tak skôr či neskôr si vytvoríte komunitu čitateľov. Týmto spôsobom si teda môžete získať mnohých verných zákazníkov. Stačí si dať záležať na kvalitnom obsahu, ktorý budete pravidelne pridávať a dodať štipku vašej osobnosti, ktorú si čitatelia vášho blogu zamilujú.
Príkladov ako na to, je hneď viacero. Môže ísť o pravidelné tipy, ako používať produkty z vášho e-shopu, prípadne o rôzne tipy súvisiace s vaším životom. V každom prípade sa svojim potenciálnym zákazníkom snažte ukázať cestu a spôsoby, ako riešiť problémy. Hoci sa však budete snažiť, nečakajte, že s vami bude súhlasiť každý. Život blogera je aj o tom, ako sa vysporiadať s ľuďmi, ktorí vám až tak príliš nefandia a neváhajú zanechať nenávistný komentár. Presne takýmto typom ľudí sa však nesmiete nechať odradiť. Platí totiž, že ak chcete osloviť široké publikum a získať kúsok online priestoru pre svoje myšlienky, len ťažko nájdete niečo lepšie ako blog.
Foto: elements.envato.com