Denník N

LGBT – zmena v terminológii

Zavialo ma včera do jedného mestečka neďaleko Bratislavy a ako chronický maškrtník som sa rozhodol navštíviť aj niektorú z miestnych cukrární. Prvý pokus sa skončil neúspešne: nie je nič logickejšie, ako keď má takýto podnik v nedeľu medzi jednou a druhou popoludní prestávku. A tak som skončil v inej cukrárni hneď neďaleko – videlo sa mi, že modernejšej a útulnejšej, než vyzerala zvonku tá prvá. Mandarínkový rez, gaštanová torta, lungo s mliekom – zákusky výborné, káva mizerná, ako som zakrátko zistil.

Usadil som sa skromne v kúte; okrem mňa boli jedinými zákazníkmi dvaja postarší ľudia: pán okolo sedemdesiatky s neupravenými dlhými šedivými vlasmi a rovnako šedivou bradou, zožltnutou zrejme z intenzívneho fajčenia, dámu som videl viac-menej iba odzadu. Neboli to manželia ani partneri – kamaráti alebo známi, možno niekdajší spolužiaci zo strednej. Zhovárali sa tak nahlas, že sa to v pomerne komornom priestore nedalo nepočuť. Pán hovoril niečo o svojich drobných umeleckých aktivitách, pani sa pochválila pulóvrom, ktorý uštrikovala neviem komu – bol fakt pekný a mal zložitý vzor.

Nepostrehol som, kedy zmenili témy – asi som sa práve venoval vylepšovaniu tej kávovej žbrndy pomocou cukru a mlieka, čo bola celkom náročná úloha, vyžadujúca sústredenie. Keď sa mi to s veľmi čiastkovým úspechom podarilo a opäť som začal vnímať okolitý svet, pán bol už pri ľuďoch, ktorí teraz chodia po svete očipovaní prostredníctvom vakcíny proti covidu, a vysvetľoval dáme, ako to funguje – vedel to celkom presne, lebo vraj to kdesi vysvetľoval Kotleba. A potom sa vo víre rozhovoru – no, rozhovor je silné slovo, bol to viac-menej pánov monológ – ocitla prezidentka. Mala minule ten otrasný prejav v parlamente, ale pán a jeho kamoši na ňu vyzreli: vopred sa dohovorili, že v čase, keď bude prejav vysielať v priamom prenose televízia, vypnú televízory a dramaticky znížia prezidentke sledovanosť. Aj to urobili a prezidentku tak vytrestali. Pán ju neuznáva, lebo jednak rozpráva také hlúposti, ako že liberálna demokracia je lepšia než sociálna, a jednak podporuje tých – citujem – „LGBT smradov“.

Ovládol ma hrejivý pocit pri srdci. Že „LGBT smradov“. Aké milé. Veď pán mohol pokojne povedať „buzerantov“. V príslušnej terminológii zjavne nastal posun k lepšiemu.

Raz darmo, pokrok nezastavíš.

Teraz najčítanejšie