Denník N

Poznámky k vyjadreniam pána farára na jeho ostatných dvoch kázňach…

Silvester 2022:

“Rok je za nami … a už sme zase bližšie k cieľu…”

Nepovedal k akému veru…,

ale poznajúc jeho vari až dramaticky konzervatívnu vieru,

´smrť´ tým cieľom nepochybne je,

pán farár preveľmi rád poúča, varuje, mentoruje …

Nový rok 2023:

“Nie je iný zmysel života než príprava na večnosť.”

Bože môj, veď to je až do neba volajúca blbosť!

´Každá neúčasť na Svätej omši sa odzrkadlí v miere milosti,

keď pred posmrtným súdom bude duša zosnulej bytosti stáť…´,

tak nejako to stihol pán farár na záver Svätej omše povedať,

a mne prichodí smutno-vážne poznamenať,

že práve opačne, teda úplne naopak, to mal pán farár povedať!

Každá účasť na jeho homílii by sa mala odzrkadliť v miere Božej milosti,

pretože namiesto povzbudzovania farníkov len varuje a hnevá, zlostí…

Kiežby raz vypil obrovitánsky kalich pozitívnej energie až do samého dna,

možno by došlo k žiadúcej zmene jeho vlastného negatívneho nastavenia!

…….

Štvrtého januára večer, išiel som celkom náhodou okolo fary, reku, pokúsim sa o nápravu…

že či si nájde pán farár chvíľku, no už o pár minút sa ukázalo, že moje slová považoval za hlúpu vravu…

Spomenul som pánovi farárovi jeho vyjadrenia, no on o niečo úplne iné sa zaujímal…

kedyže som bol na sviatosti, hmm, už po niekoľkých mojich vetách ma ´lustroval´!

Potom mi oznámil, že na hlúposti nemá čas, čo rázne zdôraznil aj otvorením dverí,

a na záver nášho kratučkého stretnutia mi povedal: “Žijete hriešny život, ste zaslepený.”

Náš pán farár vôbec, ale vôbec nepochopil, že môj úmysel bol vskutku dobre mienený,

že zo Svätej omše má odchádzať veriaci povzbudený a nie pokarhaný a frustrovaný.

…….

Pán farár sa už stihol na jednej z večerných omší o našom stretnutí aj vyjadriť…

Niečo v tom zmysle, že nejaký ´vyštudovaný blbec´ sa pokúšal mu dohovoriť…

Na spomínanej omši som síce nebol, takže neviem, čo úplne presne na nej veriacim povedal,

ale donieslo sa ku mne, že naše stretnutie spomínal a ´vyštudovaným blbcom´ ma pomenoval.

Je preveľmi smutné, že pán farár ako duchovný pastier nedokáže či nechce počúvať s porozumením,

čo pre farnosť, v ktorej pôsobí, pre jej farníkov je ohromne chmúrnym, mračným znamením…

…….

On, žiaľ, nemá pozitívnu myseľ a život preňho má len jediný zmysel – prípravu na večnosť.

Pán farár by sa mal veľmi vážne zamyslieť nad významom slov: samoľúbosť, povýšenosť, pyšnosť…

 01.01.2023 – 07.01.2023

Teraz najčítanejšie

Anton Žemlička

milovník kníh i hier so slovíčkami pred rokom a pol začal premýšľať nad (ču)desnými mu(d)rovačkami prvá knižka vyšla minulý rok v decembri a ďalej v nich pokračuje na sklonku všedných dní ...