Denník N

E-commerce biznis ako splnený podnikateľský sen

e-commerce biznis koncept

Internet priniesol ľudom množstvo výhod aj v oblasti podnikania. E-commerce pritom biznis zaznamenal počas nedávnej pandémie vysoký rast, ktorý sa však nezastavil ani po jej odznení. Je to aj preto, že e-commerce alebo inak povedané predaj produktov a služieb online, nie je v porovnaní s kamenným obchodom obmedzený na konkrétnu lokalitu, geografickú oblasť ani daný región. Na prevádzku podnikania v tejto forme podnikatelia nepotrebujú toľko vstupného kapitálu, čo robí túto formu podnikania dostupnú takmer masovo. Dalo by sa tak povedať, že naštartovať e-commerce biznis nebolo nikdy jednoduchšie.

Internet priniesol ľudom množstvo výhod aj v oblasti podnikania. E-commerce pritom biznis zaznamenal počas nedávnej pandémie vysoký rast, ktorý sa však nezastavil ani po jej odznení. Je to aj preto, že e-commerce alebo inak povedané predaj produktov a služieb online, nie je v porovnaní s kamenným obchodom obmedzený na konkrétnu lokalitu, geografickú oblasť ani daný región. Na prevádzku podnikania v tejto forme podnikatelia nepotrebujú toľko vstupného kapitálu, čo robí túto formu podnikania dostupnú takmer masovo. Dalo by sa tak povedať, že naštartovať e-commerce biznis nebolo nikdy jednoduchšie.

Benefity, ktoré prináša e-commerce biznis

Podnikanie formou e-commerce je v súčasnosti dostupné pre oveľa väčšiu skupinu záujemcov o podnikanie, ako to bolo kedy v minulosti. Za týmto trendom stoja viaceré faktory vrátane nasledovných:

  • Nižšie vstupné a prevádzkové náklady. Na prevádzku eshopu nepotrebuje podnikateľ taký vysoký vstupný kapitál ani prevádzkový rozpočet, ako je to pri zriadení a zariadení a prevádzkovaní štandardnej prevádzkarne.
  • Neobmedzené otváracie hodiny. Eshop nemá obmedzené otváracie hodiny, takže zákazníci môžu nakupovať tovary a služby v ľubovoľnom čase podľa ich osobných preferencií.
  • Priestor bez hraníc. Pri nákupe na internete neobmedzujú podnikateľa takmer žiadne hranice (okrem niektorých krajín, ktoré majú špeciálne limity a požiadavky). Ak chce predávať v zahraničí, môže pokojne podnikať z domu, ktorý sa nachádza v tichej lokalite mimo mesta. Musí pritom prispôsobiť niektoré atribúty, ako je jazyk či spôsoby dopravy a/alebo platby a iné, to sú však všetko záležitosti, ktoré vie rovnako dobre vybaviť z pohodlia domova.
  • Marketing a reklama. Pri predaji na internete zhromažďuje podnikateľ množstvo dôležitých údajov o zákazníkovi, vďaka ktorým vie lepšie cieliť svoj marketing a reklamu, ako aj produkty a služby ušiť na mieru svojim klientom.
vyhody predaja na webe

Naštartovať e-commerce biznis je aj z ďalších praktických dôvodov jednoduchšie, ako predaj v štandardnej prevádzkarni, má však tiež svoje špecifiká a pravidlá, ktoré je potrebné dodržiavať. Aj v rámci internetového priestoru je nevyhnutné sa zviditeľniť cieľovej skupine zákazníkov, k čomu podnikateľom slúžia rôzne marketingové a reklamné nástroje a jedným z nich je aj správa Google Ads.

Obe uvedené oblasti sa rýchlo vyvíjajú a to je aj dôvodom, prečo je dobré zveriť nastavenie vášho e-commerce biznisu či správu Googlu Ads do rúk profesionálov. Marketingová agentúra Lighthouse Media Solutions spravuje mesačne kampane klientov vo výške približne 550 tis. Eur a správa Google Ads je ich druhou prirodzenosťou. Naštartovať váš e-commerce biznis vám pomôže David Krumpar, s ktorými môžete váš projekt redizajnovať alebo uviesť na trh úplne niečo nové.

Kvalitné produkty a služby si vyžadujú know-how založené na praktických skúsenostiach a aj v tejto oblasti je preto dobré nechať si poradiť od skúsených odborníkov.


Foto: elements.envato.com

Teraz najčítanejšie