Denník N

Prečo som sa pridal k Jablku

Päťdesiatosem rokov som dokázal žiť bez aktívnej politiky a donedávna som si myslel, že to tak aj ostane. Roky som sa pohyboval na pomedzí medzi pohodlným a bezpečným životom mlčiacej väčšiny a životom človeka pohybujúceho sa vo verejnom priestore.

V pracovnom živote mám šťastie, robím prácu, ktorá má napĺňa, dáva mi pocit sebarealizácie a uspokojenia. Ani v súkromnom živote nevidím dôvod, prečo by som mal byť nespokojný, naopak, mám rodinu, krásne a šikovné deti, dve vnučky. Mám kde bývať, môžem si dovoliť žiť tak, aby som nemusel nariekať, že mi niečo chýba.

Napriek tomu idem do politiky.

Mám pocit, že ak teraz neopustím svoju pohodlnú a bezpečnú zónu, ak sa nepokúsim aktívne ovplyvniť to, kam sa naša spoločnosť bude najbližších desať, dvadsať rokov vyvíjať, tak si to budem na sklonku života vyčítať. Alebo mi to vytknú moji potomkovia.

V auguste minulého roku som sa rozhodol, že napriek tomu, že viem, čo príde, napriek všetkej tej špine a hnusu, ktorý politický život na Slovensku sprevádzajú, to urobím.

Myslím si, že mnoho ľudí, ktorí dnes robia slovenskú politiku, ju robia len preto, že im to dovolíme. A nie len tým, že ich volíme, ale najmä tým, že sami nekandidujeme.

Neviem, či moje názory a riešenia, ktoré chcem ponúknuť, si nájdu adresátov, voličov. Ale chcem to skúsiť.

A preto som súčasť Jablka.

Teraz najčítanejšie

Pavol Boroš

V práci radím podnikateľom, majiteľom a manažérom súkromných a verejných organizácií. Napísal som dva romány. V JABLKU som team leader pre oblasť podnikania a ekonomiky.