JUST IN TIME logistika – šanca ako rozbehnúť ekologický biznis bez výčitiek

Možno práve vy patríte medzi ľudí, ktorých takisto ako financie, zaujíma aj životné prostredie. Možno práve vy by ste chceli rozbehnúť vlastný biznis. Na srdci vás ale ťaží otázka – aký dopad bude mať vaše podnikanie na planétu? Práve tu prichádza na rad JUST IN TIME logistika. Či už ste o nej niečo počuli, alebo nie, v každom prípade ste teraz na tom správnom mieste. V skratke, ide o prepravu, ktorá šetrí váš čas, peniaze, životné prostredie a dokonca zlepšuje vzťahy so zákazníkmi. Už je to nejaký ten rok, čo sa stáva JIT viac a viac populárnou a samozrejme, nie je to len tak pre nič za nič. Ako je to možné a aké všetky výhody vám tento typ logistiky poskytne?
Výhody pre akéhokoľvek začiatočníka
Pri voľbe prepravnej spoločnosti, ktorá poskytuje tento druh prepravy, je pre vás istou výhodou ušetrený čas. JUST IN TIME logistika sa totižto úzko viaže s bezpečnejšou prepravou, a to za krátku dobu. Teda ak napríklad váš e-shop poskytne kratšiu dobu dodania oproti konkurencií, je to veľká výhoda. Ďalšou hlavnou časťou tejto logistiky je aj to, že je určená na organizovanie logistických tokov tak, aby boli minimalizované náklady na dopravu a skladovanie, čo vám zase ušetrí aj nejaké tie financie.
Čím sa stáva JUST IN TIME logistika šetrnou k životnému prostrediu?
Ak by sme to mohli v jednoduchosti zhrnúť, tým, že sa táto logistika riadi jednoduchým pravidlom – zaistiť materiál a vyrobiť produkt iba vtedy, keď je o ne dopyt – , šetrí nielen náklady, ale aj zaisťuje, že všetok materiál bude použitý. Skladové priestory teda nie sú preplnené nepoužiteľnými či pokazenými produktami, ktoré by sa museli neskôr vyhodiť a tak znečistiť prostredie okolo nás.
JIT logistika sa stáva čoraz obľúbenejšou práve z týchto dôvodov. Je efektívna, rýchla, kvalitná, ba dokonca ekologická. Minimalizuje sa pri nej množstvo reklamácií a zlepšuje komunikácia medzi prepravnou spoločnosťou a zákazníkom. Čo viac predsa akýkoľvek zákazník či začínajúci podnikateľ potrebuje?