Denník N

„Mladí“ sú veľmi uvedomelí. Posúďte sami

Keďže sa venujem aj vzdelávaniu študentov v oblasti ekonomiky, manažmentu. ale aj právneho povedomia, finančnej gramotnosti, tak ma zaujíma aj názor, nielen mojich študentov, ale aj našej mládeže celkovo, na dianie a život v našej krajine.

Z mojich skúseností, nielen pedagogických, ale aj mojej celkovej doterajšej praxe považujem za nevyhnutné sa s mladými o týchto veciach rozprávať, diskutovať, poznať ich názory, ako aj to, ako k svojim názorom dospeli, a prečo si veci myslia tak, ako ich prezentujú. Musím povedať/napísať, že vnímanie mladých je z môjho pohľadu dosť uvedomelé.

Takto vnímajú dianie študenti, posúďte sami:

  •  ľudia sú k sebe dosť zlý, neohľaduplní
  • ťažkosti pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti
  • ekonomika prežíva ťažké časy, ľudia sa dostávajú do úverovej pasce
  • myslím si, že na to aké sú vysoké dane, tak máme dosť rozbité cesty a chodníky
  • myslím si, že najväčšou problematikou na Slovensku je naša vláda
  • vláda je na to, aby riadila náš štát, lenže tam máme takých nešťastníkov, ktorí myslia na seba hlavne aby im bolo dobre
  • rodičia dostávajú málo výplaty aby zaobstarali deti a zaplatili, čo je človeku prvoradé (elektrina, plyn)
  • v budúcnosti tu neplánujem zostať, ale chcem sa presťahovať do Čiech, zdá sa mi, že životná úroveň je tam lepšia
  • ak bude možnosť skúsiť ísť bývať niekde inam, určite ju využijem

Ale máme aj niečo pozitívne:

  •  máme pitnú vodu
  • môžeme sa pýšiť prírodou
  • krásy prírody
  • nádherné hory, jazerá, hrady a zámky

No, čo poviete. Myslím, že by sme sa nad vnímaním „našich detí“ asi mali minimálne zamyslieť. Niekedy sa môžeme učiť a asi by sme sa občas aj mali my od „našich detí a nie len „naše deti“ od nás.

Teraz najčítanejšie

Lucia Monosza

Lucia Monosza

Volám sa Lucia Monosza (predtým Szlamenková). Píšem o témach, ktoré sú mi blízke profesne aj súkromne. Patrí medzi ne poľnohospodárstvo – deväť rokov som pôsobila v Pôdohospodárskej platobnej agentúre, kde som sa venovala na Sekcii projektových podpôr projektom, ktoré boli smerované na podporu nášho poľnohospodárstva. Všetky svoje skúsenosti chcem odovzdať našej krajine, ktorá si to zaslúži. Najmä malí poľnohospodári potrebujú nakopnutie od štátu, aby sme o nich neprišli. Potrebujú cielenú pomoc, ktorá im poskytne možnosť tzv. robiť to základné pre nás - venovať sa poľnohospodárstvu. Slovensko je úrodnou krajinou a je našou povinnosťou nastaviť systém tak, aby sme z toho profitovali v prvom rade my, bežní ľudia. Budem písať aj o pomoci zraniteľným. Zdravotne znevýhodneným a rodičom samoživiteľom. Donedávna som matkou samoživiteľkou sama bola. Navrhla som sériu opatrení a ako ekonómka a bývalá štátna zamestnankyňa som presvedčená, že sú realizovateľné aj u nás, na Slovensku. Želám si prispieť k riešeniam k týchto tém a budem rada, ak moje postrehy a návrhy budú pre vás inšpiráciou. Teším sa na diskusie.