E-mailový marketing je stále silným marketingovým nástrojom

E-mailový marketing predstavuje formu priameho marketingu, ktorý slúži podnikateľom na propagáciu svojich výrobkov a služieb prostredníctvom elektronickej pošty. V éteri sa už objavujú niektoré hlasy, ktoré označujú tento marketingový nástroj za zastaraný, opak je však pravdou. E-mailový marketing stále patrí k vysoko efektívnym spôsobom, ako osloviť zákazníkov, pravidelne ich informovať o pripravovaných novinkách a zmenách v predávaných produktoch alebo poskytovaných službách a slúži aj ako účinný nástroj pri retencii existujúcich zákazníkov.
Veľká pomoc pri tvorbe opakovaných objednávok
V digitálnom priestore sa v súčasnosti čoraz viac stretávame aj ďalším zaujímavým s fenoménom, kedy si užívatelia v rámci akejsi „digitálnej psychohygieny“ dopriavajú pauzu v používaní sociálnych médií a iných. Dĺžka tejto pauzy závisí od individuálnych preferencií každého užívateľa, môže sa však pohybovať od niekoľkých týždňov až po viac rokov. Za týmto trendom stojí viacero dôvodov, pričom spoločným ich menovateľom je oddych od elektroniky či pretlaku informácií. Väčšina z nich si však aj napriek tomu ponechá svoj e-mail, pretože ho využíva napríklad na komunikáciu so svojou rodinou alebo na pracovné účely. To tiež je jeden z dôvodov, prečo je e-mailový marketing stále účinným marketingovým nástrojom a určite nepatrí do starého železa.
Marketingový tip:
Z praxe mnohých marketingových expertov zároveň vyplýva, že e-mailový marketing významným spôsobom podporuje vytváranie opakovaných objednávok v eshopoch u existujúcich zákazníkov.

E-mailový marketing má svoje pravidlá aj v rámci GDPR
Ak uvažujete, že začnete e-mailový marketing využívať aj v rámci vášho podnikania, je dôležité dodržiavať pritom zákonom stanovené pravidlá v oblasti GDPR. Na zasielanie newslettera totiž potrebuje podnikateľ súhlas od adresáta a musí mu umožniť tento súhlas aj kedykoľvek odvolať. O tejto možnosti ho musí tiež informovať. E-mailový marketing však nemusí mať vždy len podobu reklamy. Môže obsahovať tak informácie o novom tovare a službách, ako aj poďakovania sa zákazníkom za ich priazeň, vinše k aktuálnemu sviatku či údaje o organizovaných eventoch.
Základným cieľom e-mailového marketingu je rozvoj vzťahov so zákazníkom a pripomenutie sa klientom, s ktorými bol podnikateľ v minulosti v kontakte. Veľkou výhodou tohto marketingového nástroja je pritom aj možnosť personalizácie zaslaného e-mailu, vďaka čomu pôsobí osobnejšie, ako iné formy reklamy a pre zákazníka je to príjemnejšie. So správnym nastavením emailového marketingu vám pomôže lighthousems.sk
Foto: elements.envato.com