Denník N

Pozor, komunisti idú do volieb!

Irónia predvolebného hesla

Nedávno pri sviatočných presunoch som náhodou uvidel jeden bilboard, ktorý ma svojím spôsobom zaujal. A nech to znie akokoľvek zvláštne, bol to bilboard Komunistickej strany Slovenska. Zaujal ma ironickým heslom, ktoré použili na tomto bilboarde a ktoré je v absolútnom rozpore s tým, čo tu komunisti robili 40 rokov…

Heslo na tomto bilboarde bolo: „Zlodejov zatvoriť, nie voliť!“ Nuž neviem či súčasní predstavitelia KSS chýbali na hodinách dejepisu, ale myslím že na mieste by bola otázka, kto tu kradol 40 rokov? Koho by sme mali zatvoriť? Iste predstavitelia dnešnej KSS nemajú s vyčíňaním svojich predchodcov takmer nič avšak hlásia sa k ich odkazu. A toto je podľa mňa nepochopiteľné. Máme tu pozostatky a nasledovníkov subjektu, ktorý terorizoval našu spoločnosť, zatváral, prenasledoval a popravoval ľudí za iný názor a v neposlednom rade okradol ľudí o ich súkromný majetok.

Na pozadí týchto skutočností je irónia s akou toto heslo použili súčasní komunisti až zarážajúca. Neviem, či to vnímať ako výsmech priamo do očí, alebo skôr ako nevedomosť a neuvedomovanie si zlyhaní ideológie komunizmu. Mňa osobne toto heslo urazilo a veľmi ma mrzí, že tu takéto veci musíme trpieť. Je to podľa mňa prejav neúcty voči všetkým obetiam komunizmu a rovnako tak aj voči tým, ktorých komunisti rôznym spôsobom prenasledovali a terorizovali.

Pevne verím, že sa nebude už viac opakovať výsledok volieb do NR SR z roku 2002, kedy komunisti získali 11 kresiel v parlamente. Bolo by už na čase sa konečne vysporiadať aj s touto etapou našich dejín. Málo sa o tom hovorí, málo sa o tom diskutuje a ľudia, ktorí trpeli pod týmto režimom, resp. ktorých tento režim pripravil o to najvzácnejšie ostávajú stále neznámymi hrdinami. Aj toto je vizitka našej spoločnosti…

Teraz najčítanejšie