Denník N

Povolanie: Študent

V dnešnej dobe, keď sa vzdávame v neskoršom veku a dávame prednosť kariére ako rodine. Čoraz viac sa rozmáha medzi nami trend tzv. Večný študent. Ale nikto sa nepýta koľko sme študovali ale či tu Vysokú školu máme? Samozrejme, neplatí to vo všetkých povolaniach.

V dnešnej dobe je pre mladých ľudí veľmi lákavé cestovanie. Niečo si precestujeme a až potom ideme študovať. V dnešnej dobe je tzv. moderné cestovanie a samozrejme aj lákavé hlavne pre ľudí bez záväzkov. Aj mňa to lákalo, hlavne keď som bola na vysokej škole, a tak som z vysokej školy odišla a už som si ju nedokončila.Nemám ani bakalára. Niečo som precestovala aj sa vrátila, zamestnala sa, stretla priateľa a založila si rodinu. Po čase som dozrela a veľa vecí si uvedomila .Teraz dva roky po tridsiatke sa vraciam späť do školy. Samozrejme ak ma zoberú. Ešte musím zložiť príjmacie skúšky. Ako to bolo? Jeden deň som sa zobudila a podala som si prihlášku. Zaplatila a bolo. Povedala som si : prečo nie? Už tri roky o tom rozmýšľam a sníva sa mi o tom. A kedy bude ten správný čas? Kedy , keď nie teraz. Už by som sa k tomu asi nedostala. Ale asi nie som jediná . Kto odišiel a ide neskôr študovať.

Prečo opúšťame školu? Niekto pre cestovanie, niekto preto , aby zmenil odbor alebo školu, ktorá mu tzv. nesadla. Niekto ide študovať a je presvedčení o svojom odbore a výbere a potom zazmätkuje a zistí, že to nie je to , čo by skutočne chcel. Záleží podľa výberu vysokej školy a výber odboru. Samozrejme sú medzi nami aj taký študenti, ktorí študujú bakalársky stupeň dlhšie. No, v konkrétnej práci sa Vás nikto nepýta, koľko ste študovali. Hlavné je, že máte titul a týka sa to hlavne nedostatkových profesií. A profesií, kde titul je nevyhnutný, napríklad v pedagogických odboroch alebo v zdravotníckych odboroch. Môže sa to týkať aj technických odboroch. V niektorých prípadoch  starších študentov ,idú študovať ľudia, ktorí majú prácu ale potrebujú odbornú kvalifikáciu. V ďalšom prípade  ide o mamičky na rodičovskej dovolenke, ktoré popri rodine študujú. Toto je aj môj prípad. Zladiť sa to dá. Keď sa chce všetko sa dá. Teda dúfam, že sa to dá.

Teraz najčítanejšie

Linda Rampašeková

Moje meno je Linda. Mám 32 rokov. Žijem na západnom Slovensku.Mám rada šport ako futbal, tennis alebo plávanie. Futbal sledujem často aj v televízii. Mám rada dobré knihy. A aktuálné témy zo života.