Denník N

Existuje šanca na spojenie pravice?

Ja si myslím, že je to potrebné!

Od júna sa snažil Ludo Kaník rokovať o spolupráci pravicových strán. Išlo mu o to, aby sa Smer odstavil od moci. Chcel použiť model z roku 1998, keď sa podarilo odstaviť od moci Vladimíra Mečiara. Rokovania vtedy tiež neboli jednoduché, lebo tie časy sa dajú nazvať „mafiánskymi“.
Ani vtedy nebol určený líder. Zrodil sa až po voľbách. Môžeme polemizovať, čo všetko zlé pravicová vláda urobila, ale to dobré dnes hlavne ľavicový volič kritizuje. Ja mám tiež pár výhrad, ale toho dobrého bolo viac.
Ak sa však dnes pozriem na pravú stranu politického spektra, je mi smutno.
Kde je dnes vaša snaha zbaviť moci novodobého Mečiara? Vyhovuje vám tento stav? Nepočúvate zo všetkých strán, že Smer to tu znovu vyhrá, lebo pravica je rozbitá na mraky?
Vyzývam vás ako občan, ako živnostník, ako rodič, skúsme nájsť spoločnú reč.
Ja nechcem odísť zo Slovenska aj s rodinou, len preto, že neviete nájsť pár prienikov.
Sadnime si za okrúhly stôl, odložme meče a rokujme. Nie kvôli nám, ale kvôli občanom, na ktorých vám tak záleží.

Teraz najčítanejšie