Denník N

Doba konzumná

Naozaj potrebujeme toľko vecí?

V dnešnej dobe, keď je všetko dostupné a sme zahltený vecami. Ale naozaj potrebuje toľko vecí. Čoraz častejšie vidíme, že toľko vecí v domácnosti nepotrebujeme. Či ide o hračky, detské veci alebo oblečenie, alebo aj iné veci. Ja som to videla na tom keď sme sa sťahovali a keď som balila asi 50 šálku. A vtedy som sa sama seba pýtala naozaj ich toľko potrebujem? Keď som otehotnela veľmi som chcela vyzdobiť detskú postieľku, dala som si ušiť hniezdo a vecí do postieľky, dokonca som objednala baldachýn. NO, čo šili so mnou hormóny. Baldachýn bol dobrý prvé tri dni, potom to bol chytač prachu a keď sme sa sťahovali , rozhodli sme sa ho darovať. Darovanie je jednou z ciest ako sa vecí, ktoré nepotrebujeme zbaviť.  A využije to niekto iný.

Čoraz viac ľudí , si uvedomuje, že môže žiť minimalisticky. Alebo , že veľa vecí nepotrebujeme. Alebo nekupujeme veľa vecí . Kupujeme menej a kvalitnejšie. Pred časom bol trend triedenia vecí a upratovania podľa jednej knižky. Podľa mňa je to aktuálne aj dnes. Prehodnotiť, ktoré veci nepotrebujeme. Pretriediť a urobiť si jarné upratovanie. Toto k tomuto obdobiu jari patrí.

Teraz najčítanejšie